Pazar, Aralık 8, 2024

Arkas’ın artan üretimi Türk denizciliğine ivme kazandıracak

arkas

İzmir Fuarcılık Hizmetleri Kültür ve Sanat İşleri Ticaret A.Ş. (İZFAŞ) tarafından ikinci kez düzenlenen Logistech Lojistik, Depolama ve Teknolojileri Fuarı Depolama ve Teknoloji Fuarı, katılımcı ve ziyaretçilerine lojistik sektörüne ait tüm tedarik ve ihtiyaç zincirinin bir arada olduğu bir deneyim sunuyor.

Fuar’a 63 şirketi ile 8300 kişiye istihdam sağlayan Arkas’ın, ana iş kolları olan denizcilik grubu, lojistik grubu, liman ve terminal hizmetleri grubu şirketleri Arkas Line, Arkas Lojistik, Shipeedy Lojistik, Arkas Rail, Marport Autoport, Limar ve Railport ile Arkas’ın entegre hizmet zinciri ve yenilikleri anlatıldı. 

2023 senesinde önceliğimizi mevcut servislerimizin performansını arttırmak olduğunu söyleyen Arkas Line CEO’su Can Atalay, “ Haftalık servis vermekte zorlandığımız bazı hatlara ilave gemiler sokmaya başladık. İlave gemiler bize senede yaklaşık 30 bin TEU yeni kapasite yaratacak. Yeni hatlar için de çalışmalarımız devam ediyor. Sene sonunda yeni rotamızı açıklayacağız. Dünyada çeşitli faktörler tedarik zincirlerinde değişime sebep olacak. Literatürümüze yeni giren ‘friendshoring – allyshoring  – reshoring  – nearshoring’gibi kavramlar bu değişimin habercileri. Türkiye coğrafi konumu ve kaliteli üretimiyle birçok yatırımı çekebilecek potansiyele sahip. Artan üretim Türk denizcilik sektörüne de ivme kazandıracak. Ancak bu çıkışı yakalayabilmek için denizde ve karada yatırımlara şimdiden başlamak gerekiyor” dedi. 


“Gelecek nesile sürdürülebilir bir dünya bırakma hedefindeyiz”

Atalay, “Arkas Line olarak uzun vadeli sürdürülebilirlik ve emisyon hedefleri doğrultusunda filodaki gemileri yenilemeyi sürdürüyoruz. Buna istinaden öncelikli olarak filomuzdaki CII performansı düşük olan gemilerin eco-design ve yeni yakıt teknolojilerine uyumlu alternatif gemi yatırımları ile güncellenmesi ajandamızda yer alıyor. Teknik ve operasyonel iyileştirmelerimiz, işletmemizin çevresel etkisini azaltma hedefimize yardımcı olurken gelecek nesillere de daha sürdürülebilir bir dünya bırakma hedefimize ulaşmamızı sağlayacağı kanaatindeyiz. Diğer yandan gündemimizde alternatif yakıtları kullanabilen gemi siparişleri var. Ancak yakıt tedariğindeki belirsizlikler ve yatırımların 20 sene gibi uzun vadelere yayılıyor olması sebebiyle Arkas Line için ‘en doğru’ seçenekleri değerlendirme sürecimiz halen devam ediyor” diye konuştu. 


“Romanya ile Avrupa ülkeleri arasındaki lojistik faaliyetlerde de olacağız”

Arkas Lojistik dünyanın en önemli üretim merkezlerinden biri olarak ön plana çıkan Türkiye’de güçlü organizasyon yapısı ile yatırımlarına ve büyümesine devam ediyor.

Arkas Holding Lojistik Grubu Başkanı Onur Göçmez, “Dünyanın en önemli pazarlarında da ofislerimizi artırıyoruz. ABD’den Çin’e kadar uçtan uca lojistiği destekleyen yatırımlarla global pazarlardaki varlığımızı güçlendiriyoruz. Mart 2023’te ABD New Jersey’de açtığımız 3 bin metrekarelik kapalı depomuzla ve ofisimizle ülkenin her bölgesine kapı teslim FTL/LTL son taşıma, depolama ve gümrükleme hizmeti sunuyoruz. Global pazarlardan ABD’ye gidecek yüklemelerde de lojistik çözümler üretiyoruz. Lojistik grubu olarak en önemli yatırımlarımızdan biri de Hindistan. Yeni ticaret koridorlarında ön plana çıkan Hindistan global bir oyuncu olmamızda etkili olacak. Avrupa’da en çok Türk firmasının faaliyet gösterdiği Romanya’da bir ofis açtık. Gerek Türkiye ile Romanya gerekse Romanya ile Avrupa ülkeleri arasındaki lojistik faaliyetlerde de olacağız. Diğer yandan Avrupa’nın en büyük lojistik pazarı ve ihracat merkezlerinden Polonya’daki ofisimizle ile de Türkiye-Polonya, Avrupa-Polonya, ABD-Polonya, Uzakdoğu-Polonya arasında lojistik köprüler inşa edeceğiz” ifadelerini kullandı. 

KAYNAKARKAS
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM