Perşembe, Şubat 22, 2024
spot_img

TL’den vazgeçen Steam, pazar kaybına uğrayabilir

steam

Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Steam’in kur değiştirme kararından sonra dijital oyun devi Ubisoft’un üçüncü parti uygulamalardaki satışlarını geri çekme kararı aldığına dikkat çekti


Dünyanın en popüler video oyunu satış platformlarından olan ve Türkiye’de ciddi bir müşteri kitlesine sahip Steam, 20 Kasım itibariyle oyun satışlarında TL kullanmaktan vazgeçerek dolar kuruna geçiş yaptı. Türkiye ile birlikte Arjantin’de de aynı uygulamaya giden Steam, aldığı karara gerekçe olarak yaptığı açıklamada Arjantin ve Türkiye’de son yıllarda yaşanan yüksek kur oynaklığının, oyun geliştiricilerinin bu para birimleri cinsinden uygun fiyatları seçmesini ve sürekli güncel tutmasını güç bir hale getirdiğini belirtti.

Steam’in kur değişikliği kararını değerlendiren Oyunfor Genel Müdürü Mehmet Dumanoğlu, Steam’in kur değiştirme kararından sonra dijital oyun devi Ubisoft’un üçüncü parti uygulamalardaki satışlarını geri çekme kararı aldığına dikkat çekti. Dumanoğlu, “Bu da kendi platformları üzerinden satışlara daha çok odaklanacaklarını gösteriyor. Ubisoft, Türkiye’ye özel fiyatlandırma yaptığını düşünürsek, oyuncular Ubisoft oyunlarını Steam’den daha uygun fiyatlarla kendi platformlarından satın alabilecekler. Aynı durum Origin, Bethesda ve GOG için de geçerli olursa, Steam ciddi bir pazar kaybına uğrayabilir” diye açıkladı.

Steam’in kararı ile birlikte halihazırda TL ile satış yapan Epic Games’in popülerliğinin artabileceğini de belirten Dumanoğlu, “Benim düşünceme göre, kullanıcı alışkanlığı özellikle platformlar arasında hızlı bir şekilde değişmez. Steam, ülkemizde oyun kültürü oluşturmuş bir platform. Kısa vadede belki pazar kaybı yaşanmayabilir, ancak uzun vadede gerileme olacağını düşünüyorum. Özellikle Microsoft ve Epic Games’in bu alandaki duruşu da buna etki eder” dedi.


mehmet yılmazoğlu

“Kurdaki aşırı dalgalanma ana başlıklar arasında”

Steam’in Türkiye’de yerel para birimiyle alışveriş imkanını ilk kez 2014 yılında başlattığını hatırlatan ve platformun o dönemde kuru uzun süre 1,5 TL civarında tutarak oyunculara ciddi bir avantaj sunduğunu söyleyen Dumanoğlu, “Steam platformunun yenilikçi ve uygun fiyatlandırma politikaları sonucunda uygulama çok popüler hale geldi. Steam, ülkemizde en çok kullanılan platform haline gelmiş ve satış rakamları her sene artmıştı. Satış rakamlarının yüksek olması ve kurdaki aşırı dalgalanmalar, Steam’in yerel fiyatlandırmasını değiştirmesine neden olan ana başlıklar arasında sayılabilir” dedi. Yerel fiyatlandırmanın kalkmasıyla birlikte, Steam’in Türkiye’de oyun satışı yapan en pahalı uygulama haline geldiğini vurgulayan Dumanoğlu, “Oyunlar, kullanım itibariyle tek kullanımlık ürünler olduğundan, bu ürünlerde aranan en önemli özellik; fiyat. Fiyatlandırmaların yüksek olması, Steam’i uzun vadede ciddi olarak etkileyecek” diye konuştu.


Steam’in kararı alternatif platformlar yaratabilir

Steam’in dolar fiyatlandırmasına geçmesinin, Türkiye’deki oyun sektörünü ve oyuncularını hem olumlu hem de olumsuz anlamda etkileyeceğini belirten Dumanoğlu, “Steam, ülkemizde çok yaygın bir platform olduğundan, bu kararla birlikte birçok oyuncunun oyunlara erişimi zorlaşabilir. Bunun yanı sıra, Steam ile rekabet halindeki diğer platformların Türkiye pazarına daha fazla önem verdiklerini gözlemledik. Özellikle konsol kullanmayanlar için Microsoft’un PC Game Pass fiyatlandırmaları, Steam’e göre 4-5 kat daha ucuz kalıyor” şeklinde açıkladı. Dumanoğlu, “Oyunlara erişimde yaşanabilecek zorluklar ve artan maliyetler oyuncuları olumsuz etkileyebilirken, yerli oyun şirketlerinin rekabetçi hale gelmesi ve alternatif platformların ortaya çıkması da olumlu gelişmeler olabilir. Bu durumu yakından takip etmek ve sektörün nasıl şekilleneceğini görmek önemli” ifadelerine yer verdi.


Ödeme aracı komisyonları, maliyeti katlayacak

Steam’de yer alan oyunlardaki fiyat artışlarını analiz ettiklerinde, birçok oyunda yüzde 200 ile yüzde 300 arasında artış olduğunu gördüklerini söyleyen Dumanoğlu, “İlk bakışta bazı oyun gruplarında fiyatlar aynı gibi görünse de, özellikle Electronic Arts gibi yayıncılar Türkiye’ye özel fiyatlandırma yapmadıklarından dolayı bu durum ortaya çıktı. Ayrıca, dolar cinsinden fiyatlandırma, kullanıcıların oyunları kredi kartıyla satın alma durumunda ödeme komisyonları ve kur dönüşümü nedeniyle daha yüksek maliyetlere yol açar. Bu nedenle, kullanıcıların kur ve ödeme aracı komisyonlarından daha az etkilenmeleri için Steam USD hediye kartı seçeneğini sunacağız. Ayrıca, Steam’deki birçok yayıncıyla resmi iş ortağıyız ve bazı oyun gruplarında TL fiyatlandırmayı oyuna erişim sağlayacak Steam Key’lerle gerçekleştirmek için çalışmalarımız devam etmekte” cümlelerini dile getirdi.

Diğer yandan Steam’in Türkiye’deki pazar payının azalmasının diğer platformlar için bu boşluğu doldurma fırsatını da beraberinde getirebileceğini aktaran Dumanoğlu, “Epic Games’in popülerliğinin artması, özellikle Epic Games Store’un daha rekabetçi fiyatlandırma politikaları ve ücretsiz oyun kampanyalarıyla dikkat çekmesi nedeniyle mümkün olabilir. Ayrıca, Microsoft’un PC Game Pass gibi abonelik tabanlı hizmetleri, oyunculara geniş bir oyun kütüphanesine erişim imkanı sunarak ilgi görebilir” dedi.


“Steam’in tekrar TL seçeneği sunması için çabalayacağız”

Steam’in dolara geçiş kararının yalnızca kur oynaklığıyla ilgili olmadığını kaydeden Dumanoğlu, “Kararı alırken birçok etken göz önünde bulundurulmuştur. Şunu belirtmek isterim ki, Steam’in Türkiye’deki kullanıcılara tekrar TL seçeneği sunabilmesi için çaba sarf edeceğiz. Ancak tekrar TL’ye dönüş için kurdan daha önemli olan; satış verileri. Steam’in satışları düşerse, Türkiye önemli bir pazar olduğundan Steam bu pazarı kaybetmemek adına ileriki dönemlerde TL hamlesi yapabilir” dedi. Steam’in kararından dönmek için kullanıcı geri bildirimlerini ve taleplerini dikkate alacağını öngören Dumanoğlu, “Eğer oyuncuların tepkisi güçlü olursa veya alternatif platformlara yönelme eğilimleri artarsa, Steam’in stratejilerini gözden geçirebileceği bir döneme girebiliriz. Ancak, bu süreçte diğer faktörlerin, özellikle ekonomik koşulların ve rekabetin nasıl evrileceğini de görmek önemli. Steam’in kullanıcı odaklı bir yaklaşım benimsemesi ve yerel piyasa dinamiklerini anlaması, bu süreçte başarılı olabilmesi için kritik olacak” cümlelerini sarf etti.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM