Perşembe, Temmuz 18, 2024

Otellerdeki doluluk beklentinin altında kaldı

Ustaoğlu, Kurban Bayramı öncesinde otellerdeki doluluk oranının yüzde 75 civarında olduğunu söyledi

GÜLCİHAN ALTINKAYA

Kurban Bayramı’na sayılı günler kala tatilin 9 güne çıkarılmasıyla birlikte otellerde rezervasyon hareketliliği başladı. Öte yandan okulların 14 Haziran günü kapanmasıyla tatil yapmak isteyen vatandaş hazırlıklarını hızlandırdı. Üstelik bu yıl bayramın ilk gününün Babalar Günü’ne denk gelmesiyle talebin artacağı düşünülse de otellerdeki doluluk oranı beklentilerin altında kaldı. Kurban Bayramı’nda otellerin Türkiye genelinde yüzde 100 doluluğa ulaşmayacağını öngören Türkiye Küçük Oteller Derneği (TÜRKODER) Başkanı Ertan Ustaoğlu, doluluk oranının beklentinin altında kaldığını aktardı. Bayram öncesinde otellerdeki doluluk oranının yüzde 75 civarında olduğunu aktaran Ustaoğlu, bu oranın bayrama az bir zaman kala artabileceğini söyledi. Ustaoğlu, bayramda küçük otellerde oda+kahvaltının iki kişiye maliyetinin günlük 5-10 bin TL arasında değiştiğini ifade etti.


“Otel dolulukları %100’e ulaşmadı

Bayram için küçük otellerde yüzde 100 dolulukların gözükmediğini belirten Ustaoğlu, “Bu biraz ekonomik durumlara da bağlı. Tabi 3-4 günlük rezervasyonlar var ama yavaş yavaş oluyor. İnsanlar belki Kurban Bayramı’nda bu hakkını kullanmayıp temmuzdan sonrasını da bekleyebilir. Bu nedenle bayramda otellerin Türkiye genelinde yüzde 100 dolu olduğunu düşünmüyorum. Alaçatı’dan sonra Bodrum’da ve Marmaris’te gerçekleştirdiğimiz toplantılarda ve yaptığımız değerlendirmelerde de durum böyle gözüküyordu. Hatta bayram bittikten sonra haziran ayı ve 1 Temmuz’a kadar yoğunluk yok” dedi.

Doluluk oranlarının beklentinin altında kaldığını söyleyen Ustaoğlu, “Baktığınız zaman geçen seneyi arıyoruz. Ve geçen sene de bir önceki seneyi arıyorduk. Fiyat artışları ekonomik olarak insanları etkiliyor. Bizim maliyetlerimiz yüksek olduğu için yapılacak bir şey olmuyor ama bu şekilde giderse fiyatlarda yüzde 10-15 civarı kırılma olabilir” diye konuştu.


“Türkiye, yabancı turist içinde pahalı olmaya başladı”

Artan maliyetlerin fiyatlara da yansıdığını ifade eden Ustaoğlu, “Türkiye yabancı turist içinde pahalı olmaya başladı. Örneğin; Yunanistan daha ucuza tatil imkanı sağlıyor. Çünkü ülkemizde enflasyon çok fazla olduğu için onların maliyet artışları bizdeki kadar yüksek değil. Sürdürülebilir bir turizm bekliyoruz ama ülkemizde şu anda maalesef sürdürülebilir bir maliyet yok. Maliyetlerimizin yüksek olması çok sıkıntı yaratıyor. Bu nedenle fiyat artışları yaşanıyor. Bu durum da yabancı turistin başka ülkelere yönelmesine neden oluyor. Yabancı turist daha uygun fiyatlara gidebileceği Mısır ve Yunanistan gibi ülkeleri tercih ediyor” ifadelerinde bulundu.

Fahiş fiyat veren otellere ve restoranlara ilişkin Ustaoğlu, şunları söyledi: “Bazı restoranlarda yüksek fiyatları görüyoruz. Ancak buraları da tercih eden kesim var. Bu durum biraz da arz talep dengesiyle ilgili. Tüketici eğer almayı tercih etmezse işletme sahibi de fahiş fiyata satamaz. Tüketici yüksek fiyata almayı tercih edince yapacak bir şey kalmıyor.”

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM