Cuma, Kasım 7, 2025

Škoda’dan ilk 9 ayda %14,1 satış artışı

Škoda, 2025 yılının ilk dokuz ayında satışlarını yüzde 14,1 artırarak 765 bin 700 adede ulaştı. Avrupa pazarında ise aynı dönemde toplam 616 bin 300 araç teslim etti. Birçok büyük üreticinin zarar açıkladığı bu dönemde hem finansal hem de adetsel başarısını en çok tercih edilen üçüncü marka unvanını korudu. Marka için Avrupa dışındaki en büyük ikinci pazar pozisyonunu koruyan Türkiye’de yılın ilk 9 ayında 30 bini aşkın Škoda teslimatı gerçekleşti.


Elroq ve Enyaq’a büyük ilgi

Škoda, en büyük pazarı olan Almanya’da 153 bin 800 teslimatla yıllık yüzde 9,9’luk bir büyüme kaydetti. İkinci büyük pazarı Çek Cumhuriyeti’nde 67 bin 700 adet, Birleşik Krallık’ta ise 66 bin 100 adetlik satış gerçekleştirildi. Ayrıca, filo satışlarında Avrupa genelinde ikinci sıraya yükselerek dikkati çekti. Marka, elektrikli model ürün gamını hızla genişletirken, mevcut modelleri de büyük ilgi gördü. İlk 9 ayda dünya genelinde 150 bin 700 adet elektrikli araç satışı gerçekleştirilirken, Avrupa’da BEV ve PHEV modellerinin toplam satışlardaki payı yüzde 24,1’e yükseldi. 

Bu dönemde Elroq ve Enyaq modelleri Avrupa’nın en çok tercih edilen elektrikli araçları arasında üst sıralarda yer aldı. Elroq, Avrupa’da 3’üncü sırada yer alırken Enyaq Avrupa’da en çok tercih edilen 6’ncı elektrikli araç oldu. Elroq ayrıca, satışa sunulduğundan bu yana 100 bin sipariş barajını aşmayı başardı. Škoda’nın Eylül ayında elektrikli araç teslimatları, aylık bazda tüm zamanların rekoru olan 17 bin 400 adede ulaştı. Ekim sonu itibarıyla dünya genelinde tamamen elektrikli modellere yönelik siparişler ise 170 bin adedi geçti.


Türkiye pazarında rekora koşuyor

Yüce Auto–Škoda Türkiye, 2025 yılının ilk dokuz ayında toplam 30 bini aşkın teslimat gerçekleştirerek yüzde 4’lük pazar payını korudu. Türkiye pazarında ilk 9 ayda Yeni Skoda Superb 7 bin 12 adet ile en çok tercih edilen model oldu. Onu sırasıyla 6 bin 483 adet ile Kamiq, 6 bin 240 adet ile Octavia, takip ederken tam elektrikli modellerinden Elroq bin 242, Enyaq Ailesi ise 450 adetlik satış rakamına ulaştı. 

Škoda, uluslararası büyüme stratejisi kapsamında Avrupa dışındaki pazarlarda da güçlü sonuçlar elde etti. Hindistan pazarında 49 bin 400 araç teslim edilerek tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaşıldı.


Yeni modeller

Yakın zamanda tanıtılan Epiq ile Škoda, markanın 2026’da pazara sunulacak tamamen elektrikli şehir içi SUV crossover modelinin üretime yakın bir ön gösterimini sunarken, Vision 7S konseptiyle uyumlu tamamen elektrikli 7 koltuklu bir SUV ve Vision O station modeli üzerinde de çalışmalarını sürdürüyor. Bu yeni modeller, markanın Modern Solid tasarım dili ile şekillenen elektrikli geleceğinin temelini oluşturuyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM