Salı, Kasım 18, 2025

Tüketici deneme yanılma riskini almak istemiyor

Süt ve süt ürünleri markalarından Teksüt, tüketici tercihlerinde son dönemde güven ve kalite arayışının arttığına dikkat çekiyor. Gıda sektöründe fiyat rekabetinin ötesine geçen bir döneme girildiğini söyleyen Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, tüketicilerin artık deneme yanılma riskini azaltmak istediğine dikkat çekti. Özmen, “Özellikle gıda gibi doğrudan sağlığı ilgilendiren kategorilerde marka güveni her zamankinden daha belirleyici hale geldi. İstikrarlı üretim yapan, aynı kalite düzeyinde devamlılık sağlayabilen, hijyen standartlarını şeffaf biçimde sürdüren markalar öne çıkıyor” dedi.


Fiyat tek kriter değil, istikrarlı kalite tercih ediliyor

Ekonomik koşulların tüketici alışkanlıklarını değiştirdiğini belirten Özmen, fiyatı biraz yüksek olsa da kalitesiyle güven veren markalı ürünlerin daha fazla tercih edildiğini vurguladı. Özmen, “Alım gücü azalan tüketici deneme-yanılma riskini azaltmak; parasının tam karşılığını almak istiyor. Özellikle süt ve süt ürünleri gibi günlük tüketimde olan kategorilerde ürünün lezzet, tazelik ve raf ömrü açısından istikrarlı olması büyük önem taşıyor. Tüketici artık daha ucuz ama değişken ürün yerine, her zaman aynı kaliteyi sunan markaları seçiyor” diye konuştu.


Kaliteden ödün veremeyiz

Teksüt’ün başarısının temelinde değişmeyen kalite anlayışı bulunduğunu belirten Özmen, üretim süreçlerindeki titiz yaklaşımı şöyle özetledi: “Bizim için en önemli ilke “evimize götürmediğimiz hiçbir ürünü satışa göndermiyoruz.  Çünkü biz biliyoruz ki başarı fiyatla değil, kaliteyle oluyor.”

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM