Mavi, TIME tarafından sürdürülebilir büyümede dünyanın en iyi ikinci şirketi seçildi, global hazır giyim sektörünün ise tekrar lideri oldu. Dünyanın en itibarlı yayınlarından TIME, küresel veri analizi platformu Statista ile birlikte; “Dünyanın En İyi Şirketleri-Sürdürülebilir Büyüme” araştırmasının ikincisini yayınladı. Mavi, güçlü finansal performansını sürdürürken çevresel etki ve sorumluluklar anlamında da üstün başarı sergileyen ilk 500 şirketin dahil edildiği global listede, sürdürülebilir büyümede dünyanın en iyi ikinci şirketi seçildi. Geçen yıl listeye sekizinci sıradan giren Mavi, dikkat çeken performansıyla bu yıl 6 basamak yükselerek 97,52 puanla dünya devlerini geride bıraktı. Global hazır giyim-ayakkabı ve spor giyim kategorisinde ise bir kez daha sektör lideri olmayı başardı.Araştırma kapsamında, çevresel verilerini şeffaf bir şekilde paylaşan ve son 3 yıl boyunca, gelir büyümesi, finansal istikrarını korurken ve çevresel etkilerini azaltan şirketler değerlendirmeye alındı.
“Geleceği şekillendiriyoruz”
Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, “Sürdürülebilir kârlı büyümeye odaklanan bir şirket olarak, sektörümüzde üstlendiğimiz öncü rolün Türkiye sınırlarını aşarak bizi dünya çapında liderlik konumuna taşımış olmasından dolayı çok mutlu ve gururluyuz. Çalışmalarımızın global platformlar tarafından böylesi itibarlı bir listeyle bir kez daha taçlanmış olması, Mavi’nin gelecekteki adımları için de büyük bir motivasyon kaynağı” dedi. Şirketin, listedeki yeriyle sürdürülebilirliğin hem çevresel ve toplumsal hem de finansal boyutlarıyla bir bütün olduğunu kanıtladığını ifade eden Yavuz, “Veri odaklı şirket dönüşümünde olgunlaşma seviyesine ulaşmamız, müşteri odaklı anlayışımızı dijitalleşme ve sürdürülebilirlik odağında hiç durmadan beslememiz ve “doğru ürün, doğru fiyat, premium kalite” stratejimizle her zaman ‘en iyi jean’i yapma tutkumuz bu çalışmalarımızla ölçülebilir, pozitif sonuçlar almamızı sağlıyor. İnovatif ve yaratıcı yöntemlere yatırım yaparak geleceğin hazır giyim sektörünü şekillendiriyoruz” ifadelerini kullandı.

Tüketiciyi bilinçli tercihlere yönlendiriyor
2050 yılına kadar iklim pozitif bir şirket olma yolunda, karbon salımı ve çevresel etkilerini en aza indirme yönündeki çalışmalarına hız kesmeden devam ettiklerini dile getiren Yavuz, her yıl inovatif ürünlerle daha da büyüyen All Blue koleksiyonunun, tüketim alışkanlıklarında bilinçli tercihlere yönelimi arttırdığını belirtti. Yavuz, All Blue ve Better Cotton üyeliği kapsamındaki ürünlerin toplam ciro içindeki payının yüzde 27’ye, denim satışları içindeki payının ise yüzde 58’lere ulaşmasının bunun en güzel göstergesi olduğunu dile getirdi.
Mavi, CDP Global A’ya girdi
Son beş yıldır çevresel verilerini şeffaf biçimde açıklayan Mavi, dünyanın en büyük çevre raporlama platformu CDP’nin (Carbon Disclosure Project) İklim Değişikliği ve Su Güvenliği programlarından iki yıldır üst üste çift A notu alarak, CDP Global A listesine girebilen ilk ve tek Türk hazır giyim şirketi oldu. 2022 yılında Borsa İstanbul tarafından oluşturulan BIST Sürdürülebilirlik 25 endeksine dahil edilen şirketin, Paris İklim Anlaşması’yla uyumlu şekilde belirlediği yakın dönem ve net-zero emisyon azaltım hedefleri, Science Based Targets initiative tarafından onaylandı. Ayrıca Mavi All Blue koleksiyonları, global denim modasında sürdürülebilir çözümleri benimseyen, en yenilikçi ve yaratıcı markaların ödüllendirildiği “The Rivet Awards” tarafından beş kez “En Sürdürülebilir Koleksiyon” ödülüne layık görüldü.
