Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) tarafından düzenlenen, EİB Moda Tasarım Yarışması’nın 20. yılı kapsamında ‘Tasarımın İzinde 20 Yıl EİB Moda Tasarım Yarışması Lansmanı’ gerçekleştirildi. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda yapılan lansmanda, EİB Moda Tasarım Yarışması’nın 20 yıllık yolculuğu anlatıldı. Lansmanda konuşan Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Başkanı Burak Sertbaş, bu yıl yarışmanın 20. yılını ‘Tasarımın İzinde 20 Yıl’ diyerek, Create in İzmir EXPO çatısı altında kutladıklarını söyledi.
Yarışmanın 20 yıllık serüveni boyunca sayısız başarı hikayesine ev sahipliği yaptığını belirten Sertbaş, “Geçmiş finalistlerimizin bugün sektörde geldikleri noktalar, bu yarışmanın Türk hazır giyim sektörüne ve ihracatımıza sağladığı katkının en somut göstergesi. Artık hepimiz biliyoruz ki, yalnızca üretmek yetmiyor. Küresel rekabetin bu denli sert olduğu bir dönemde; fark yaratan, katma değer üreten, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarımlar ortaya koymak zorundayız. Tasarım, bizim için estetik bir tercih olmanın çok ötesinde; markalarımızı güçlendiren, uluslararası pazarda rekabet üstünlüğü sağlayan stratejik bir yatırım. Bu yarışma, sadece bir başvuru formu ve bir koleksiyondan ibaret değil. Tasarım eğitimi alan gençlerimizi EİB 20. Moda Tasarım Yarışması’na başvurmaya davet ediyorum” dedi.
“İzmir’in ortak üretim kültürüne ihtiyacı var”
Yaratıcı endüstrilerin, artık şehirlerin ‘güzel bir vitrini’ olmaktan öte; ekonomik büyümenin, nitelikli istihdamın ve yüksek katma değerli ihracatın ana itici güçlerinden biri olduğunu aktaran Sertbaş, “İzmir ise hem köklü kültürel birikimi hem genç nüfusu hem de üniversiteleri, tasarımcıları ve girişimcileriyle, Türkiye’nin en güçlü yaratıcı kent adaylarından biri. Create in İzmir EXPO’yu, tam da bu nedenle, İzmir’in yaratıcı ekonomisini büyütme yolculuğunda önemli bir kilometre taşı olarak görüyoruz. Çünkü İzmir’in bugün her zamankinden daha fazla iş birliklerine, disiplinler arası buluşmalara ve ortak üretim kültürüne ihtiyacı var. Bu etkinlik ile iş dünyasını, akademiyi ve genç yaratıcıları aynı çatı altında buluşturmayı hedefledik” diye konuştu.

“Tasarım odaklı düşünme, katma değerli ihracatın anahtarı”
Tasarımın estetik bir tercih olmanın ötesinde; markaları güçlendiren, uluslararası pazarda rekabet üstünlüğü sağlayan stratejik bir yatırım olduğunu ifade eden Sertbaş, EHKİB olarak tasarım odaklı düşünmenin yüksek katma değerli ihracatın anahtarı olduğuna inandıklarını ve yarışmayı da bu vizyonun bir parçası olarak gördüklerini söyledi. Yarışmanın yalnızca bir etkinlik değil, aynı zamanda ülkemizin ihracat vizyonunu destekleyen uzun soluklu bir yatırım olduğuna dikkat çeken Sertbaş, “Genç tasarımcı adaylarının bu tür etkinliklere yönlendirilmesi hem yarışmamızın hem de İzmir’in yaratıcı endüstriler vizyonunun en büyük güç kaynağı” ifadelerinde bulundu.
“Bu yarışmaya çok inanıyoruz”
EİB Moda Tasarım Yarışması Organizasyon Komitesi Başkanı ve EHKİB Yönetim Kurulu Üyesi Tuğba Hazar ise “Bizim için çok önemli bir organizasyon. Bu yarışmaya çok inanıyoruz. Esas olayımız genç tasarımcıların önünü açmak ve onları bir kariyer sahibi yapmak. Özellikle master programını verdiğimiz zaman genç tasarımcılarımızın hayatına bir dokunuşta bulunuyoruz. Master programıyla bir sene boyunca yurt dışında yaşam tecrübesi kazanıyorlar. Kazanabildikleri okulların içimde istediklerini seçme özgürlükleri var. Böyle bir imkan da sağlıyoruz. Kaçırılmaması gereken bir fırsat” dedi.
Kırılma noktalarının bir tasarımcı için çok önemli olduğunu belirten Moda Tasarımcısı Simay Bülbül, bu kırılma noktalarının da en önemli aracının yarışmalar olduğunu söyledi. İzmir Moda Tasarımcıları Derneği Başkanı Esin Özyiğit, Moda Tasarımcısı Özlem Erkan ve EİB 20. Moda Tasarım Yarışması MentörüModa Tasarımcısı Nazlı Terzioğlu ise yarışmanın 20 yıllık yolculuğuna ilişkin değerlendirmelerde bulundular.
