Pazartesi, Kasım 25, 2024

Evcil hayvan mama üretiminde yatırım atağı

TUNAY AFYON

Evcil kedi ve köpekler için ürettiği mamaları kendi internet sitesi temizmama.com’dan müşterilerle buluşturan Çağatay Evcil Hayvan Mamaları ve Yem Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Fuarİzmir’de 28 Eylül-1 Ekim arasında düzenlenen Pet İzmir 2023 Fuarı’nda yer aldı. Fuara katılan Çağatay Evcil Hayvan Mamaları ve Yem Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Berk Çağatay, evcil hayvan mama sektörüne ilişkin www.ticaretgazetesi.com.tr’den Tunay Afyon’a açıklamalarda bulundu. Hayvan mama ürünlerinin, sevimli dostların ihtiyaçları için gerekli besin olduğunu aktaran Çağatay, son zamanlarda bu sektörde yatırımların arttığını söyledi.


“İthal ürünler evcil hayvanlara 6-12 ay arasında ulaşabiliyor”

Çağatay Evcil Hayvan Mamaları ve Yem Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak 2002’den beri kedi-köpek maması ürettiklerini söyleyen Çağatay Evcil Hayvan Mamaları ve Yem Ürünleri Sanayi ve Ticaret A.Ş. Yönetim Kurulu Başkan Vekili Berk Çağatay, 2008’den beri de temizmama.com sitesi ile hizmet verdiklerini aktardı. Çağatay, “Temizmama.com sitesi üzerinden 600 bini aşkın müşteriye mamalarımızı aracı ve komisyoncu kullanmadan doğrudan kargo ile ulaştırıyoruz.

Bu yöntem müşteriye taze mamaya ulaşma avantajı sağlıyor. Çünkü gelen ithal mamalarda yol, gümrük süreci, ülkedeki distribütörün deposunda bekliyor olması, satış için veteriner ile pet shopların raflarında beklemesi gibi faktörler ithal mamanın hayvanlara 6-12 aylık bir sürede ulaşmasına neden oluyor. O zaman da mama tazeliğini kaybediyor” dedi. Temizmama.com sitesinde satışa sundukları mamaların üretim tarihini ambalajlara yazdıklarını ifade eden Çağatay, “İlgili yönetmeliklere göre mamaların sadece son kullanma tarihi yazılıyor. Hazır mamaların son kullanma tarihini belirlemek tamamen üreticinin inisiyatifinde” ifadesini kullandı.

“Gelecek yıl sektördeki fabrika sayısı 15-16’ya ulaşabilir”

Türkiye’de kedi-köpek mamalarının üretimi için ciddi bir yatırım olduğunu kaydeden Çağatay, “Kedi-köpek maması ham maddesi olarak zengin bir ülkeyiz. Mama üretiminin ham maddesi olarak eskiden ithal ettiğimiz tavuk unu ve tavuk yağını şimdi uygun fiyat ve uygun kalitede Türkiye’de bulabiliyoruz. İşletme maliyeti olarak da Avrupa’ya kıyasla oldukça rekabetçiyiz, işletme maliyetlerimiz daha düşük. Bu durumda ihracata yönelik sektörümüzün önü çok açık. Bunu gören yurtdışı firmaları ve yurtiçi yatırımcıları çok ciddi yatırım yapıyorlar.

Eskiden Türkiye’de mama üreten 3-4 fabrika varken önümüzdeki yıl belki 15-16 fabrika olacak” dedi. Mama sektörünün gelişen ve ihracata da yönelen bir sektör olduğunu belirten Çağatay, “Sektörümüz son 10 yılda yüzde 15-20 arasında büyüme gerçekleştiriyordu. Son 2 yılda bu durum stabil hale geldi, kendi incelemelerimize göre yüzde 5-10’lara düştü. Firma olarak bizi burada en çok tetikleyen olay, ihracatta 65 ülkeye ulamış olmamız ve ürünlerimizin orada beğenilmesi ve talep görmesi. Bizi büyüten olay aslında bu oldu. Son 3 yıllık süreçte yaptığımız ciddi çalışmalarla yurtdışına açıldık ve yer edindik. Kaliteli ürünü uygun fiyata verdiğiniz zaman bu müşteri memnuniyeti getiriyor” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM