Perşembe, Eylül 19, 2024

BLC Grup, makine öğrenmesi kullanımına başladı

Avrupa pazarına yaptığı ihracatla Türkiye’ye ciddi katma değer sağlayan Kahramanmaraş merkezli tekstil üreticisi BLC Group, sürdürülebilir büyümeyi sağlama adına yapay zekâ ve makine öğrenmesinden yaralanmaya başladı. BLC Group Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Balcıoğlu, “Bu yıl küresel enflasyon ve artan maliyetler sebebiyle kâr marjları ciddi anlamda düştü. Makine öğrenmesi ve yapay zekâ ile üretimde sıfır hata hedefine ulaşmayı amaçlıyoruz. Ayrıca enerji ihtiyacımızı tamamen temiz enerjiden karşılayacağız’ dedi


Dünya genelinde yaşanan ekonomik dalgalanmalar, tekstil sektöründe kâr marjlarını ciddi anlamda düşürdü. Kahramanmaraş merkezli tekstil, gıda, kompozit alanlarında üretim yapan BLC Group firması  Yönetim Kurulu Başkanı Şahin Balcıoğlu, Türkiye’de genel olarak tekstilde ara ürün veya fason üretim yapıldığına dikkat çekti, Balcıoğlu, “Gelişmiş ülkelerde ise katma değeri yüksek teknik ürünler ve hep eksikliğini hissettiğimiz markalaşma üst düzeyde. Bizim bitmiş halde üretip teslim ettiğimiz ve iyi dönemde en fazla yüzde 30 para kazandığımız bir ürünü markalaşmış şirketler bizden aldığı fiyatın yüzde 300-400 fazlasına satışa sunabiliyor” diye konuştu. 

“Katma değerde eksik kalınıyor”

Bu konu ile ilgili en büyük sorunun katma değerli üretim yapma konusunda eksik kalınması olduğunu vurgulayan Balcıoğlu, “Sürümden kazanan emek yoğun bir sektörüz. Ara ürün üretmekte kaslarımızı geliştirdik. Markalaşma serüvenini doğru şekilde götüren şirket sayısı maalesef çok az. Zaman içerisinde gelişen teknoloji ve artan üretim kapasiteleri, rekabeti daha da artırdı. Bu da kar marjlarından fedakarlık etmeyi gerektirdi” dedi. Balcıoğlu, üretimin en önemli gider kalemlerinin enerji, hammadde ve işçilik olduğunu ifade etti. Makine öğrenmesi, yapay zeka ile üretim optimizasyonu ve kendi enerjimizi karşılamak için yenilenebilir enerji yatırımları yaptıklarını kaydeden Balcıoğlu, “Ciddi bir teknolojik dönüşüm programımız var.  Ayrıca giyilebilir teknolojiler konusunda Ar-Ge ve Ür-Ge yapıyoruz. Bu bizim gelecek için geliştirdiğimiz bir proje” ifadelerini kullandı.

Doğru üretim planı yapılmalı

Balcıoğlu, gelişmiş ülkelerdeki sektör oyuncularının, küresel enflasyon ve satın alma trendlerinden etkilenme düzeyi ile ilgili olarak, “Onlar da kârlıklarında düşüş yaşıyorlar fakat marjların bizden fazla olmasından dolayı göze çarpmıyor. Türkiye’deki üreticiler hem enflasyon hem satın alma gücü hem daralan pazar payı hem de değişken kur riskleriyle karşı karşıya. Bu şartlar devam ettiği sürece Türkiye’de sektörün kârlılığının bir süre daha artacağını düşünmüyorum. Burada izlenecek en doğru yolun sürdürülebilir üretime odaklanmak, doğru ve verimli üretim yapmak, teknolojiye ve yenilenebilir enerjiye yatırım yapmaktan geçtiğine inanıyorum” değerlendirmesinde bulundu. Katma değeri yüksek teknik tekstillerin de kârlı üretim yapılabilecek bir kanal olduğunu düşündüğünü aktaran Balcıoğlu, “Yatırımlar ve para güvenli limanları her zaman sever. Türkiye’nin stabil ve yabancı yatırımlar ve satın almalar için güvenli bir hale gelmesi ekonomi anlamında ciddi fayda sağlayacak” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM