Çözüm platformu Şikayetvar, bankalardan tahsili gecikmiş, sorunlu, takipte olan alacaklarını satın alan varlık yönetimi şirketlerini mercek altına aldı. Platform tarafından paylaşılan verilere göre, bu şirketlerle ilgili şikayetler bir önceki yıl ile kıyaslandığında yüzde 114 arttı. Nisan, şikayetlerin zirve yaptığı ay olurken en çok şikayet edilen konular; fahiş kar talebi, çalışanların saygısız tutumları, uzlaşmadan uzak davranışlar olarak sıralandı.
Düşen alım gücü vatandaşları kredi kartına yönlendirdi
Son dönemde artan enflasyon ve giderek düşen alım gücü vatandaşları kredi kartına ya da kredi kullanımına yönlendirdi. Gelir-gider dengesi bozulan çok sayıda kişiyse bankalara borçlanmak zorunda kaldı. Borçların tahsilinde sorunlar yaşayan bankalarsa dönem dönem belirli bir yüzde karşılığında Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) tarafından yetkilendirilen firmalar olan varlık yönetimi şirketlerine devrediyor. Devir işleminin ardından takibe konu olan alacağın sahibi konumuna gelen varlık yönetimi şirketleri borçlu vatandaşlarla iletişime geçerek tahsilat yapmak için anlaşma, yapılandırma, icra takibi gibi işlemler uyguluyor.
Şikayetvar’a yüzlerce şikayet geldi
Şikayetvar üzerinden çözüm arayışında bulunan vatandaşlar, varlık yönetimi şirketleriyle ilgili çok sayıda şikayette bulunarak mağdur olduklarını ifade ediyor. Öyle ki ilgili şirketlerle ilgili şikayetler 2023 yılının ocak-ekim döneminde bir önceki yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında yüzde 114 arttı. Platforma konuyla ilgili yüzlerce şikayet geldi. Şikayetvar’a ulaşan şikayetlere göre borçlu olunan ana paranın çok daha üstünde paralar tahsil edilmek isteniyor. Şirket çalışanları rahatsız edici hatta tehdide varan konuşmalarla borçlulara psikolojik baskı uyguluyor ve borcunu ödemek isteyen vatandaşlarla uzlaşma sağlanmayarak, borcun her geçen gün artması isteniyor.