Cumartesi, Kasım 23, 2024

“Temel gıda, temizlik malzemesinde 6 aylık stok yaptık”

Perakende sektör TÜİK Tüketici Güven Endeksi

‘Efsane Cuma’, ‘11.11 Bekarlar Günü’, ‘Siber Pazartesi’ gibi global kampanyalarla alışveriş festivaline dönüşen kasım ayında en fazla satışı süpermarket ürünleri yaptı. 500’den fazla dijital mağazayı çatısı altında toplayan Türkiye’nin ilk para iadeli alışveriş sitesi Avantajix.com’un verilerine göre, tüketiciler kasım ayında en fazla temel tüketim ve gıda ürünlerindeki kampanyalara ilgi gösterdi. En çok deterjan, tuvalet kâğıdı, kâğıt havlu, şampuan, bakliyat ürünleri, konserveler, cilt bakım ürünleri, parfüm-deodorant, ıslak mendil gibi ürünler satıldı. Bu ürünlerin satışında, ekim ayına göre Efsane Kasım’da 5 kata yakın artış yaşandı.

En çok satılanlarda temel tüketim ve gıdayı, giyim, zücaciye, kozmetik ve teknoloji kategorilerinin izlediğini belirten Avantajix.com Kurucu Ortağı Güçlü Kayral, “Efsane Kasım’daki satışlar, bir önceki aya göre giyimde 3 kat, zücaciye, kozmetik, elektronik kategorilerinde ise 2’şer kat arttı. Giyimde en fazla sweatshirt, ayakkabı, gömlek, mont, kazak, teknolojide ise usb bellek, mause, kulaklık, akıllı saat, şarj aletleri, kılıflar tercih edildi. Tüketicilerde ocak ayında asgari ücret artışıyla birlikte temel tüketim ve gıda ürünlerinde fiyat artışları yaşanacağı algısı var. Satışların bu kategorilerde yoğunlaşmasının temel sebebi de bu. Temel gıda, temizlik malzemesinde 6 aylık stok yaptık diyebiliriz” diye konuştu.


“Aralık ayının lokomotifi turizm olacak”

Şubat ayında yaşanan deprem dolayısıyla birçok sektörün, haziran, temmuz ayına kadar satış yapamadığını, stokların biriktiğine dikkati çeken Kayral, “Şirketler için stokları eritmek açısından efsane kasım kampanyaları oldukça yararlı oldu. Kampanyalar aralık ayında da devam edecektir. Perakendenin dışında aralık ayının lokomotifi cazip erken rezervasyon fırsatları sunacak turizm sektörü olacak” dedi.

KAYNAKAvantajix
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM