Perşembe, Eylül 19, 2024

Tarikat İçinde Evlenme Olayı

Eskileri unutanlar yenileri yaratamazlar


Sevgili okurlarım,

Birçok olaya farklı ortamlarda şahit olmak ve bunun da bir sosyal yara olarak devam ettiğini görmek beni ülkemin geleceği adına, çok huzursuz etmektedir. Olaylar tarikat konusunun gitgide eğitimsiz halkımızı sarmaladığı bir sosyolojik gerçektir ve bunun üzerinde her bir bireyin düşünmesi kaçınılmaz olarak gündemimize yerleşmelidir.

Birçok tarikat içinde yine evlenme konusunun aynı esaslar doğrultusunda olduğu izlenmektedir. Bu nedenle bu makalemde, FETÖ silahlı terör örgütünün içindeki evlenme konusunu tekrar detaylarıyla hatırlatmak istiyorum. Bu örgüt içinde, en önemli konulardan birisini, örgüt bünyesinde bulunan üyelerin evlenmeleri teşkil etmektedir. İzdivaç konusu örgütün paradigmasıdır.

Örgüt yöneticileri, üyelerinin devamlı surette yine örgüt bünyesinde yetişmiş olan kişilerle evlenmelerini istemektedir. Bu hususta örgüt liderinin ve istişare kurulunun telkinleri ve yönlendirmeleri daima bu yönde olmuştur.

Örgüt içindeki evlenmeler için üst yönetim tarafından hazırlanmış talimatname tarzında rehber dokümanlar yıllık olarak örgüt ağabey ve ablalarına dağıtılmaktadır. Bu rehber dokümanlar kapsamında, örgüt üyelerinin evlenme çağına gelenlerinin ağabeyler ve ablalar vasıtasıyla yönlendirilmesi talimatı verilmiş olup bu hususta öğrencilerine yani üyelerine, telkinler yapılması istenmektedir.

Bir diğer taraftan ise, evlenmek isteyenlerin örgüt harici kişiler ile evlenmeleri daha başında tanışma aşamasında iken önlenmektedir.

Evlenmeyi düşünen erkek üyelerin, kendi örgüt ağabeylerine danışmadan ve onun olurunu almadan karar vermeleri söz konusu değildir. Başka bir anlatımla, evlenmeye karar veren erkek adaylar örgüt ağabeylerinin kesin olarak onayını almak zorundadırlar.

Bu onay alma aşamasında eğer örgüt ağabeyinden olumsuz bir cevap alınmasına rağmen erkek adaylar bir başka örgüt üyesi olmayan bir bayan aday bulurlarsa gelişen bu durumda erkek en kısa zamanda şefkat tokatı ile cezalandırılırdı.

Hizmet dışı evliliklerin çok sakıncalı olduğu ve önlenmesi gerektiği hususunda, örgüt yönetiminin kesin kararlılığı vardır. Örgüt üyesi bir erkek eğer ehli dünya bir bayanla evlenirse himmet ödemelerinin aksamasının her zaman mümkün olduğu ve bunun da örgüt için önemli bir sakınca teşkil edeceği örgüt yöneticileri tarafından devamlı gündeme getirilmektedir.

Bilindiği üzere, her öğrencinin örgüt ağabeyi veya örgüt ablası ile haftalık görüşmeleri vardır. Bu görüşmelerde örgüt içi evlenme devamlı olarak gündeme getirilip telkinler yapılmaktadır.

Daha önce de bahsedildiği üzere, örgüt üyesi olan erkek adayların örgüt tarafından kontrol altında tutularak örgüt içinden kız adaylar ile evlendirilmesi söz konusudur. Bu nedenle örgüt kendi bünyesinde bulunan kız adayların evlenme çağına gelmiş olanlarını kendi örgütsel sistemine göre A – B – C gibi üç gruba ayırmıştır.


( A ) grubu kız adaylar

Bu gruba giren kız adayların, gerek kendilerinde gerekse ailelerinde, geçmiş dönemlere ait cemaat veya hizmet hareketi ile herhangi bir bağının bulunmaması gereklidir. Evlenme aşamasında bu hususla ilgili olarak kız hakkında, yapılacak bir istihbarat çalışmasında, kızın hem kendisinde hem de ailesinde cemaat veya hizmet hareketi ile bağ teşkil edebilecek en ufak bir iz bile bulunmaması gereklidir.

Bu gruba giren kızlar daha ziyade subaylar ile evlendirilirdi. Ancak bu kızlardan, evlenmeden önce, başlarını açmaları konusunda örgüt ablaları tarafından yemin verdirilip kesin söz alınırdı. Bu kızlara, evlenme aşaması ileri safhalara gelinceye ve aileler birbiri ile tanışıp ancak onayları alındıktan sonra erkek adayın mesleğinin subay olduğu söylenirdi.


( B ) grubu kız adaylar

Evlenme çağına gelmiş olan bu gruba giren kız adayların kendilerinde geçmiş dönemlere ait cemaat veya hizmet hareketi ile herhangi bir bağının bulunmaması gereklidir. Bunun yanı sıra bu gruptaki kızların ailelerinin cemaat veya hizmet hareketi ile bağlarının olması kabul edilmiştir.

Evlenme aşamasında bu hususla ilgili olarak kız hakkında, yapılacak bir istihbarat çalışmasında, kızın ailesinde cemaat veya hizmet hareketi ile bağ teşkil edebilecek bir iz bulunması sorun teşkil etmemekte olup sadece kızın geçmişinde cemaat veya hizmet hareketi ile bağının bulunmaması gereklidir.

Bu gruba giren kızlar emniyet teşkilatının rütbelileri ile evlendirilmektedir. Yine bu kızlara da, başlangıç aşamasında erkek adayın mesleği söylenmemekte ancak ailelerin evliliği onaylamasından sonra erkek adayın mesleğinin rütbeli emniyet mensubu olduğu söylenmektedir.


( C ) grubu kız adaylar

Bu gruba giren kız adayların, gerek kendilerinde gerekse ailelerinde, geçmiş dönemlere ait cemaat veya hizmet hareketi ile bir bağının bulunması kabul edilmektedir. Evlenme aşamasında bu hususla ilgili olarak kız hakkında, yapılacak bir istihbarat çalışmasında, kızın hem kendisinde hem de ailesinde cemaat veya hizmet hareketi ile bağ teşkil edebilecek bir iz bulunması sakınca teşkil etmemektedir.

Bu (c) grubuna giren kızlar daha ziyade polis s memurları ile evlendirilirdi. Yine bu kızlara da, başlangıç aşamasında erkek adayın mesleği söylenmemekte ancak ailelerin evliliği onaylamasından sonra erkek adayın mesleğinin polis memuru olduğu söylenmektedir. Polis memurları ile evlendirilen kızların daha fazla oldukları bilinmektedir.

Evlenme çağındaki adayların tanışmaları ve evlenme aşamaları örgüt tarafından kontrol altında tutulan, bu evlenme konusu son aşamaya kadar örgütün denetiminde ilerlemektedir.

Öncelikle evlenmeyi düşünen erkek adaylar bunu örgüt ağabeylerine bildirirler. Bu bildirme aşamasında nasıl bir eş düşündüklerini ve tercih ettikleri asgari şartları ( fiziki görünüş, kültür seviyesi, yöresi, gelenekleri gibi ) açıklarlar. Örgüt ağabeyleri de izdivaç sorumlusu ile temas ederek bu talebi iletir. Bundan sonra örgüt ağabeyine, kız adayın fotoğrafı ve özelliklerini belirten açıklama gönderilir.

Bu açıklamayı öğrencisine ileten örgüt ağabeyi eğer onun olurunu alırsa hemen görüşme aşamasına geçilmektedir. Bu görüşmeler üç defa yapılabilmektedir. Birinci yüz yüze görüşme: bu görüşme sadece bir tanışma görüşmesidir ve kısa sürmektedir. Bu görüşme tamamen abla ve ağabeyin nezaretinde yapılmaktadır.

Bu görüşme sonucunda öğrenci eğer örgüt ağabeyine olumlu olduğunu ve beğendiğini ifade ederse o zaman ikinci görüşme aşamasına geçilir eğer bu görüşmede beğenmemek söz konusu olursa o zaman görüşmeler durdurulur ve ikinci görüşmeye geçilmez. Bu görüşmede hiçbir zaman erkek adayın işi ve konumu kız adaya söylenmez tamamen gizli tutulur.

İkinci yüz yüze görüşme; bu görüşme aşamasında yine abla ve ağabey kontrolünde yapılır fakat süresi çok daha uzun olup sohbetin genişlediği bir görüşme mahiyetindedir. Bu görüşme neticesinde erkek adayın kız adayı beğenmesi söz konusu olursa bu durumu örgüt ağabeyine açıklar.

Bu beğenmeden sonra ancak üçüncü görüşme aşamasına geçilebilmektedir. Bu ikinci görüşme aşamasında da yine erkek adayın işi ve konumu tamamen gizli tutularak kız adaya söylenmemesi esastır. Bu işin bozulması halinde erkek adayın güvenliğini sağlamak için yapılan uygulamadır.

Üçüncü yüz yüze görüşme; bu safhaya gelindikten sonra evlenme konusu artık ailelere de açılacaktır. Taraflar ailelerin de onayını aldıktan sonra abla ve ağabeyin denetiminden çıkarak öncelikle telefonla kendi aralarında görüşmeye başlarlar.

Bu görüşmelerin yapılması için erkek aday iki tane telefon alarak birisini kız adaya birisini de kendisi alarak bu hatlardan görüşmelerini yapacaklardır. Unutmamak gereklidir ki bu aşamada da yine erkek aday konumunu ve işini gizli tutacaktır. Bu uygulamanın örnek teşkil ederek sizler tarafından değerlendirilmesi çok önemlidir.

Tayfun Gözüm

Diğer Yazarlar