Cumartesi, Eylül 21, 2024

Doğal taş sektörü, 30. Marble İzmir’i beklemeye başladı

Marble İzmir, oluşturduğu iş hacmiyle hem katılımcıları hem sektörü hem de İzmir esnafını mutlu etti


Türkiye doğal taş ihracatının can damarı Marble İzmir-Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, dünyanın dört bir yanından sektör temsilcisi ve ziyaretçilerini 17-20 Nisan tarihleri arasında fuarizmir’de ağırladı. Yaklaşık 6 milyar dolarlık maden ihracatının 2 milyar dolarlık payını oluşturan doğal taş ihracatına önemli katkı sağlayan Marble İzmir, oluşturduğu iş hacmiyle hem katılımcıları hem sektörü hem de İzmir esnafını mutlu etti. Yapılan iş anlaşmalarının yanı sıra otellerdeki doluluk, restoranlardaki artan iş hacmi, kentin alışveriş merkezleri ile turistik yerlerindeki yoğunluk memnuniyet yarattı. Bu yılın ilk üç ayında ihracatını artıran, fuarda da önemli satışa ve anlaşmalara imza atan doğal taş sektörü, 9-12 Nisan 2025’te düzenlenecek 30. Marble İzmir’i beklemeye başladı.


Marble İzmir’i 125 ülkeden 68 bin 975 kişi ziyaret etti

İzmir Büyükşehir Belediyesi ev sahipliğinde İZFAŞ tarafından fuarizmir’de 150 bin metrekareyi aşkın açık ve kapalı sergi alanında bin 14 katılımcıyla, Çemar Traverten & Mermer ana sponsorluğunda gerçekleşen Marble İzmir-Uluslararası Doğaltaş ve Teknolojileri Fuarı, toplam 68 bin 975 ziyaretçiyi ağırladı. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay’ın, doğal taş sektörü için markalaşma ve pazarlamanın önemini vurgulayarak “Biz bu dönemde bölgesel olarak kalkınmaya önem vereceğiz. Bunun için komşu illerimizle, Türkiye’deki tüm kurum kuruluşlarımızla iş birliği içinde olacağız. İzmir tarihsel olarak ticaret kentidir, fuarlar kenti. Bu yönünü geliştirmek için çok çaba harcayacağız. 30’uncusunda ve daha sonralarında daha gelişmiş fuarlarla, 20 bin metrekare ilave ile beraber daha büyük organizasyonlarla buluşmayı diliyorum” diyerek açtığı Marble İzmir’i, dünyadaki 125 ülkeden 8 bin 277’si yabancı, 76 ilden 60 bin 698’i yerli olmak üzere toplam 68 bin 975 kişi ziyaret etti.


Alıcı: Marble İzmir Fuarı kent ekonomisi için önemli

Türk doğal taş sektörünün dünyaya açılan kapısı olan Marble İzmir Fuarı’nın, sağladığı ticaret hacmiyle yeni yıla umut olduğunu belirten İZFAŞ Genel Müdürü Canan Karaosmanoğlu Alıcı, “Ticaret Bakanlığı’nın ihracata yönelik destekleriyle Ege Maden İhracatçıları Birliği, İstanbul Maden ve Metaller İhracatçı Birlikleri ve Batı Akdeniz İhracatçılar Birliği ile ortak üç farklı alım heyeti programı düzenledik. Bu programlar kapsamında hedef ülke olarak belirlenen 19 ülkeden, 130 firmayla katılımcı firmalarımız yüzlerce iş görüşmesi yaptı. Doğal taş sektörünün yeni pazarlara açılması için ihracatımızda ilk sırayı alan Çin, ABD, Hindistan, Suudi Arabistan gibi ülkelerin yanı sıra Güney Kore’den Avustralya’ya, Brezilya’dan Birleşik Krallık’a kadar çok sayıda ülkeden profesyonel ziyaretçi fuarda yer aldı. Fuar süresince düzenlenen B2B görüşme programlarıyla da katılımcı firmaların müşterilerle hızlı ve etkili biçimde görüşmesi için çalıştık. Dünya genelinde yaşanan siyasal ve ekonomik olaylara karşın yeni iş birliklerine, satışlara ve anlaşmalara imza atıldığını görmek bizi mutlu etti” dedi.

Marble İzmir’in, bir ticaret etkinliği olmanın ötesinde, Türkiye’nin ekonomisine önemli katkılar sağlayan bir güç haline geldiğini ifade eden Alıcı, “Fuar, dört gün boyunca sektöre yine büyük bir ticaret hacmi sağladı. Fuarımızın ilk yılında 77 milyon dolar ihracatı olan Türk doğal taş sektörü günümüzde 2 milyar dolar ihracat potansiyeline ulaştı. Bu yılki fuarımız, aynı zamanda şehrimize de önemli bir katkı sağladı. 70 bine yakın ziyaretçinin İzmir’e gelmesi, otellerin doluluk oranlarının artması ve taksicisinden lokantacısına esnafın daha fazla iş yapması, Marble İzmir Fuarı’nın aynı zamanda kent ekonomisi için de ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Birlikte çalışarak, doğal taş sektörünü daha da ileriye taşıyacağız. Marble İzmir, 30. yılında da sektörün yanı sıra kent ekonomisine sağladığı katkıyla da ticari hacmi ve ihracatı artıran aktif bir aktör olmayı sürdürecek” ifadelerinde bulundu.


Alimoğlu: İhracatta işlenmiş doğal taşların payı %80’e ulaştı

Ege Maden İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Alimoğlu ise “Türk doğal taş sektörünün dünya liginde hızla ilk üç arasında girmesine büyük katkı sağlayan Marble İzmir Fuarı, 2024 yılında küresel ekonomideki soğumaya, Türk ekonomisindeki yüksek enflasyonist ortama rağmen sektörün beklentileri doğrultusunda geride kaldı. Türk doğal taş sektörü olarak, 2024 yılının ilk çeyreğinde yüzde 2’lik artışla ihracatımızı 420 milyon dolara taşımıştık. Ege Maden İhracatçıları Birliği olarak fuarda 17 ülkeden getirdiğimiz 40 ithalatçı firmayla, 44 ihracatçı firmamızın 500 ikili iş görüşmesi yaptığı alım heyeti organizasyonu gerçekleştirdik. Gerek alım heyeti gerekse diğer ziyaretçilerle yaptığımız ikili iş görüşmelerinin de itici gücüyle 2024 yılında Türkiye’nin doğal taş ihracatını yüzde 10 ileri taşıyarak 1 milyar 936 milyon dolardan, 2 milyar 130 milyon dolara çıkarmayı hedefliyoruz. Doğal taş ihracatında Türkiye’nin lideri olan Birliğimizin 2024 yılı hedefi ise yüzde 15’lik artış hızı yakalayarak, 2023 yılı kayıplarımızı telafi etmek ve 775 milyon dolar dövizi ülkemize kazandırmak olacak. Ege Maden İhracatçıları Birliği 2024 yılının ilk çeyreğinde doğal taş ihracatını yüzde 6’lık artışla 150 milyon dolardan 159 milyon dolara çıkardı. Bu ihracatımızda işlenmiş doğal taşların payı yüzde 80’e ulaştı ve 127,4 milyon dolarlık işlenmiş doğal taş ihraç etti. Birliğimiz, Türkiye’nin 420 milyon dolarlık doğal taş ihracatından yüzde 38 pay aldı ve doğal taş ihracatındaki liderliğini pekiştirdi” dedi.


Şimşek: Alım heyetleri anlamında başarılı bir fuardı

Marble İzmir Fuarı’nın 17-20 Nisan 2024 tarihleri arasında 29. kez kapılarını dünyaya açtığını söyleyen Tüm Mermer Doğaltaş ve Makinaları Üreticileri Birliği (TÜMMER) Yönetim Kurulu Başkanı Hanifi Şimşek de “Organizasyonun son derece başarılı olduğunu söylemeliyim. Alım heyetleri anlamında da başarılı bir fuardı. İZFAŞ ekibinin, sorunlara anında müdahale etmesi her zamanki gibi profesyonelce ve son derece başarılıydı. Bu yıl klasik taşların dışında daha yönlendirici ürünlerin sergileniyor olması talebi artırdı. 2024 yılı bitmeden; İZFAŞ, TÜMMER, ihracatçı birlikleri ve üye derneklerimizin başkanları ile bir toplantı yapılarak alım heyetleri ile ilgili nasıl bir yol haritası belirleneceği, önümüzdeki yılın planlanması ve fuar operasyonları değerlendirilebilir. Katılımcılarımızın talepleri de dikkate alınarak yeni dönemin planlamalarını, bundan önce de olduğu gibi yine ortak akılla hep birlikte danışma kurulları aracılığı ile yapmalıyız” diye konuştu.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM