Henkel, 2024’ün üçüncü çeyreğinde grup satışlarını yaklaşık 5,5 milyar euro seviyesine yükseltti. Bu rakam, yüzde 3,3 oranındaki güçlü organik büyümeye karşılık geliyor. Henkel CEO’su Carsten Knobel, “Henkel’in başarılı ilerleyişini üçüncü çeyrekte de sürdürdük. Aynı zamanda, üçüncü çeyrekte güçlü brüt kar marjları elde ettik ve bu sayede iş birimlerimize ve markalarımıza yaptığımız yatırımları artırmaya devam edebildik. Bu da büyüme gündemimizde doğru yolda olduğumuzu gösteriyor” diye konuştu. Henkel stratejik büyüme gündeminin hayata geçirilmesinde de daha fazla ilerleme kaydetti. Bu bağlamda Henkel, sürdürülebilirlik konusundaki taahhütlerini daha da güçlendiriyor. Bu süreçte, Henkel tüm değer zinciri boyunca emisyonların azaltılmasına yönelik genişletilmiş hedefler içeren bir net sıfır yol haritası geliştirdi.
“Amacımız: sera gazı emisyonlarını 2045 yılına kadar net sıfıra indirmek”
Paris İklim Anlaşması’nda belirlendiği üzere, küresel ısınmanın 1,5 derece ile sınırlandırılmasına yardımcı olunması gerektiğinin altını çizen Knobel, “Bilime Dayalı Hedefler girişimi (Science Based Targets initiative – SBTi) tarafından doğrulanan yol haritamız, sera gazı emisyonlarını 2045 yılına kadar net sıfıra indirmek için neler yaptığımızı ortaya koyuyor. Bu hedefe ulaşmak için, değer zinciri boyunca geniş ölçekli tedbirler uygulayacağız” dedi.
Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi’nde satışlar %3,7 arttı
Yapıştırıcı Teknolojileri İş Birimi, 2024’ün üçüncü çeyreğinde 2 bin 800 milyar euroluk satış gerçekleştirdi. Bu rakam, bir önceki yılın aynı çeyreğine kıyasla yüzde 3,3 seviyesindeki nominal bir artışı temsil ediyor. Organik olarak ise satışlar yüzde 3,7 oranında artış gösterdi.
Tüketici Markaları İş Birimi’nde, 2024 yılının üçüncü çeyreğinde satışlar 2 bin 653 milyar euro olarak gerçekleşti. Organik olarak iş birimi, süregelen çok güçlü fiyatlandırma bileşeni sayesinde yüzde 2,7 oranında iyi bir satış artışı elde etti.
Organik satışta büyüme öngörüsü %2-4 arasında
Henkel, 2024 mali yılında grup düzeyinde organik satış büyümesinin yüzde 2,5 ile 4,5 arasında gerçekleşmesini bekliyor. Yapıştırıcı teknolojileri için organik satış büyümesinin yüzde 2 ile 4 aralığında olması bekleniyor. Tüketici markaları için ise, yüzde 3 ile 5 aralığında bir organik satış artışı öngörülüyor.