Çeşme bölgesinde İzmir Dağıtım Şirketi iş birliği ile 5 kilometrelik doğal gaz hattı döşeme çalışmaları başladı
eşme Belediye Başkanı Lal Denizli, göreve geldiği günden itibaren yapılan ve yapılması planlanan projeleri sunum eşliğinde, Ilıca Hotel Spa & Wellness Resort’da düzenlenen buluşmada anlattı. Aday olduğu süreçten bu yana en çok gelen başvuru ve talebin altyapı çalışmalarıyla ilgili olduğunu gördüklerini ifade eden Denizli, “Bunların başında ise doğal gaz altyapısı yer alıyordu. Bu nedenle göreve geldiğimiz ilk yıl itibarıyla, İzmir Dağıtım Şirketi ile yoğun görüşmeler gerçekleştirdik. Bunun sonucunda, Çeşme bölgesinde İzmir Dağıtım Şirketi ile iş birliği yaparak 5 kilometrelik (km) bir doğal gaz hattının döşenmesi çalışmalarına başladık. İlk etap çalışmalarımız tamamlandı. İkinci etap başladı ve İzmir Dağıtım Şirketi altyapı sürecini ilerletmeye devam ediyor. Şubat ayında Çeşme doğal gaz ile buluşacak” dedi.
“Müdürlük sayısını 21’e çıkardık”
17 olan müdürlük sayısını 21’e çıkarılarak 4 yeni müdürlüğün hayata geçtiğini dile getiren Denizli, “Veterinerlik Hizmetleri, Bilgi İşlem Müdürlüğü, Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü ve Kadın Aile Hizmetleri Müdürlüğü’nü kurduk bunlardan Kadın Aile Hizmetleri Müdürlüğü’nü çok önemsiyorum. Kadının toplumdaki sosyal rolü çok önemli. Kadın hakları konusundaki buluşmaları bu müdürlük kapsamında gerçekleştiriyoruz. Çeşme’de Bilgi İşlem Müdürlüğü’nü de kurduk” ifadelerini kullandı.
“Kaliteli hizmet sunabilmek için projelerimizi hayata geçiriyoruz”
Yıllar boyunca birçok bölgede vatandaşların belediyeye ilettikleri şikayetlerin sonuçlanmadığından veya yanıt alamadıklarından şikayetçi olduklarını söyleyen Denizli, “Bu durumu değiştirmek için Çeşme Çocuk Merkezimizin açılışını gerçekleştirdik ve burada aynı zamanda bir şikayet yönetim sistemi kurduk. Çeşme Çocuk Merkezi, yalnızca bir çocuk merkezi değil, aynı zamanda bir çözüm merkezi olarak da hizmet veriyor. Gelen tüm şikayetleri tek bir ortak sistemde toplayarak ilgili belediye müdürlüklerine yönlendiriyoruz. Eğer şikayet belediye yetki alanına girmiyorsa, örneğin İZSU, GDZ Elektrik gibi kurumları ilgilendiriyorsa, doğrudan ilgili kuruma iletiyoruz. Vatandaşlarımıza şikayetlerinin durumu hakkında anlık bilgi sağlıyor ve süreci şeffaf bir şekilde takip edebilmeleri için sonuçlarını sistem üzerinden paylaşarak geri dönüş yapıyoruz. Yaz aylarında hizmet süremizi 24 saate çıkarabilecek şekilde çalışmalar yapıyoruz. Çeşme’nin nüfusu kış aylarında yaklaşık 50 bin iken, yaz aylarında bu sayı 1 milyon 500 bine kadar çıkabiliyor. Bu süreçte vatandaşlarımıza kesintisiz ve kaliteli hizmet sunabilmek için projelerimizi hayata geçiriyoruz” değerlendirmelerinde bulundu.
“Altyapı eksiklerinin giderilmesi için yoğun çaba harcıyoruz”
Yaz döneminde gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında, 152 bin ton asfalt serimi gerçekleştirildiğinin altını çizen Denizli, “Bunun yanı sıra, 105 bin metrekare kilit parke taşı döşedik ve 105 bin metrekarelik alanda trafik düzenleme çalışmaları yaptık. Mahallemizde ve kentimizde en yoğun şikayetlerin başında yolların durumu geliyor. Bu nedenle, yolların düzenlenmesi ve altyapı eksiklerinin giderilmesi için yoğun çaba harcıyoruz. Ne yazık ki yağmurlar, dünyanın her yerinde olduğu gibi, zaman zaman beklenmedik altyapı sorunlarına yol açabiliyor. Bu tür olumsuz etkileri en aza indirmek için son 1-2 yıldır derinlemesine ve kapsamlı çalışmalar yürütüyoruz. İZSU ile birlikte yağmur suyu hattı çalışmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Ön görülemeyecek derecede yağmur yağdığında aksaklıklar yaşanıyor. Bu aksaklıkları en aza indirmek için İZSU ile çalışmalarımız devam ediyor. 4 bin metre kazı yapıldı ve bu kazılar artarak devam edecek. 2025 yılının son diliminde ve 2026 yılının ilk diliminde hız kesmeden çalışmalarımız ivme kazanacak. Kanalizasyon sorununu da kendi dönemimizde çözeceğiz” diye konuştu.
“13 okula kapsamlı bir yenileme çalışması gerçekleştiriyoruz”
Çeşme’deki 13 okula kapsamlı bir yenileme çalışması gerçekleştirdiklerini ifade eden Denizli, “Bu çalışmalar arasında iç ve dış cephe boyaları, tarihi yapıların düzenlenmesi, okul bahçelerindeki eksikliklerin giderilmesi, tuvaletlerin yenilenmesi, tiyatro salonlarının modernize edilmesi, sağ ve sol alanların zemin düzenlemeleri ve bahçe düzenlemeleri gibi birçok önemli iş yer alıyor. Bu projelerin koordinasyonunu Çeşme Belediyesi olarak sağladık ve uzun yıllar sonra ilk defa, çocuklarımızın okullarına yönelik böyle büyük bir yenileme sürecine başladık. Bu sayede okullarımız daha güvenli, çağdaş ve çocuklarımıza uygun bir eğitim ortamına kavuşturulmuş olacak” ifadelerini kullandı.
Afet Koordinasyon Merkezi hayata geçiyor
Afet Koordinasyon Merkezi’nin yapımına yönelik mimari tasarımı onayladıklarını belirten Denizli, “Yaklaşık 280 metrekarelik bir Afet Koordinasyon Merkezi’ni, önümüzdeki aylarda hayata geçirmeyi planlıyoruz. Bu çok önemli bir proje, çünkü Türkiye, özellikle devletlerimizin büyük afetler yaşadığı bir dönemi geride bırakıyor. İzmir’de 88 yıl içinde büyük felaketler yaşanmış ve ne yazık ki bu afetler, mimari ve altyapı eksikliklerinden kaynaklanmış. Bu nedenle, Afet Koordinasyon Merkezi’miz, afet durumlarına etkin ve hızlı müdahale edebilecek şekilde planlanıyor. Aynı zamanda, Bilgi İşlem Müdürlüğü kapsamında önemli çalışmalar yapılıyor. Çeşme Belediyesi olarak, tüm müdürlüklerimizle ve başkan yardımcılarımızla birlikte, elektrik ve internet altyapısını kesintisiz bir şekilde sürdürüyoruz. Geçtiğimiz haftalarda, şarj sistemlerimizde herhangi bir sorun yaşanmadı, yaklaşık 82 saat boyunca elektrik ve internet hizmetlerimiz kesintisiz şekilde devam etti. Bu, özellikle yağmurlu dönemlerde ve doğal afet durumlarında, hızla iletişim kurabilmemizi sağlıyor. Artık, telefonlarımızı kullanarak, herhangi bir şarj kaybı yaşamadan iletişimi sürdürebiliyoruz” diye konuştu.
“Şehir planlaması konusunda uzmanlarla çalışıyoruz”
Çeşme’nin hizmet sistemi, kentin önemli aktörleri tarafından şekillendiğini söyleyen Denizli, “Bu sistem içinde yer alan uzmanlar, şehir planlaması ve yönetimi konusunda katkı sağlıyor. Bu kapsamda, bir video kurulum ekibi oluşturduk. Eğitim sektöründen uzmanlar, şehir temsilcileri, şehir mimarları iç ve dış mekân mimarisi konusunda uzmanlar görev alıyor. Böylece, Çeşme’nin gelişimine yönelik daha bilinçli ve sürdürülebilir projeler üretmeyi hedefliyoruz” dedi.
Yuvamız Çeşme binasında 33 çocuğa eğitim verilecek
Çocuk etkinlik merkezlerinin en verimli şekilde işlemesi için çalışmalar sürdürdüklerini ifade eden Denizli, “Yılı tamamlamadan önce bu projeleri hayata geçirerek, toplumda büyük bir ihtiyaç olan çalışan annelere ve evde hasta bakmak zorunda olan annelere destek sağlamayı amaçladık. Bu projeler, halktan büyük ilgi ve talep gördü. Sosyal medya aracılığıyla da bu hizmetleri duyurarak, toplumun her kesimine ulaşmayı hedefliyoruz. Kadınlarımıza ve çocuklarımıza en yüksek düzeyde hizmet sunarak, topluma katkı sağlamaya devam edeceğiz. ‘Yuvamız Çeşme’ projesi, her yeni günde yaklaşık 155 metrekarelik bir alanda hizmet verecek. Her bir Yuvamız Çeşme binamızda 33 çocuğa güvenli ve verimli bir eğitim ortamı sunulacak. Merkezlerimizde çocuk gelişimi uzmanları görev alacak ve çocukların kaliteli zaman geçirmesi için çeşitli etkinlikler düzenlenecek. Eğlenirken öğrenmek, aileler için en kıymetli konulardan biri. Bu nedenle çocuklarımızın hem eğlenebileceği hem de öğrenebileceği bir ortam sunmaya özen gösteriyoruz. ‘Yuvamız Çeşme’ projelerimizi kesintisiz şekilde sürdürmeye devam ediyoruz. Yıllık planlarımız doğrultusunda, her eğitim döneminin başında yeni merkezlerimizi hayata geçirmeyi hedefliyoruz” değerlendirmelerinde bulundu.