Cumartesi, Temmuz 27, 2024

BTK’ya en çok fatura şikâyeti yapılıyor

btk şikayet

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK) posta ve mobil iletişim sektöründen, ağırlıklı olarak personel, teslimat gecikmesi ve faturalandırma konularında şikayetler geldi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı BTK’ya geçen yıl posta sektörüne ilişkin 13,3 bin, mobil iletişim sektörüne ilişkin ise 52 bin 919 şikâyet geldi. BTK’nın “Türkiye Posta Sektörü Pazar Verileri” ve “Türkiye Elektronik Haberleşme Sektörü Pazar Verileri” raporları verilerine göre, posta sektöründe en fazla şikayet personel, mobilde ise faturalandırmayla ilgili gerçekleştirildi.


Personel ve geç teslimat şikayetleri zirvede

BTK’ya Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) ve bireysel dilekçe ile gerçekleştirilen, 2022’ye ait posta sektörüne ilişkin şikayetlerin sayısı 13,3 bin oldu. Söz konusu şikayetlerin dağılımı incelendiğinde, CİMER’e ulaşan başvurulardan şube/acente/ personel şikayetleri 6 bin 150 ile ilk sırada yer aldı. Geç teslime ilişkin şikayetler ise 2 bin 229 olarak gerçekleşti.


Mobilde vatandaş faturalardan şikayetçi

Mobil iletişim sektöründe, geçen yılın ilk çeyreğinde BTK Online Tüketici Şikâyet Sistemi üzerinden gelen şikayetlerin yüzde 51,4’ü İnternet Servis Sağlayıcıları (İSS) hizmetleriyle ilgili olarak kayıtlara geçti. Söz konusu dönemde, bir milyon abone başına ortalama olarak İSS hizmetine yönelik bin 531, uydu platform hizmetlerine yönelik 994, Kablo TV hizmetlerine yönelik 213, sabit telefon hizmetlerine yönelik 212 ve mobil hizmetlere yönelik 210 tüketici şikayeti CİMER’e ulaştırıldı. Mobil sektörde en fazla şikayete konu olan husus faturalandırmada, İSS hizmetinde en fazla şikayet bağlantı/ hizmet kalitesinde, Uydu Platform Hizmeti’nde en fazla şikayet abonelik işlemlerinde, Sabit Telefon Hizmeti’nde ise en fazla şikayet abonelik işlemlerine ilişkin olarak yapıldı.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM