Pazartesi, Aralık 9, 2024

Aldatıcı reklamlara ceza yağdı

Reklam Kurulu tarafından 14 Kasım 2023 tarihinde yapılan 339 sayılı toplantıda, tüketicileri aldatan, yanıltan, tecrübe ve bilgi eksikliklerini istismar eden reklamlar ile haksız ticari faaliyetlere ilişkin idari yaptırımlar uygulandı.

Bu ayki toplantıda görüşülen 176 adet dosyadan 153’ü mevzuata aykırı bulunurken, söz konusu reklam ve ticari faaliyetler hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 16.7 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Böylelikle, yılın ilk 11 ayında Kurul tarafından toplam bin 838 adet dosya hakkında görüş ve değerlendirmelerde bulunulmuş olup, aldatıcı reklam veya haksız ticari uygulama olduğu tespit edilen bin 623 adet dosya hakkında durdurma cezasının yanı sıra toplam 92.5 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi.

Kurul’un toplantısının ana gündem konusunu indirimli satış reklamları ile sağlık beyanı içeren reklamlar oluşturdu. Özellikle Kasım ayında gerçekleştirilen ve ‘Efsane Kasım İndirimleri’, ‘Şahane Cuma İndirimleri’ gibi isimlerle adlandırılan, çok sayıda üründe çeşitli oranlarda indirimlerin yapılacağının ilan edildiği indirimli satış kampanyaları, Reklam Kurulu tarafından yakından takip edildi. Tüketicileri aldatan, yanıltan, gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapılıyormuş algısı oluşturan indirimli satış reklamları ve uygulamaları hakkında idari yaptırımlar uygulandı.


‘Kasım İndirimleri’ reklamlarına 2.7 milyon TL para cezası

Bu kapsamda, artık elektronik ticarette geleneksel hale gelen ‘Kasım İndirimleri’ne ilişkin reklamlar başta olmak üzere indirimli satış reklamları Reklam Kurulu tarafından inceleme altına alınmış olup bu ay Kurul gündemine intikal eden 16 adet indirimli satış dosyası hakkında durdurma cezası ile birlikte toplam 2.7 milyon TL idari para cezası uygulanmasına karar verildi. Bu doğrultuda, önümüzdeki süreçte de Reklam Kurulu tarafından söz konusu indirimli satış kampanyalarına ilişkin denetimler devam edecek.

Diğer taraftan, tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamların ön plana çıkması üzerine Reklam Kurulu tarafından konu hakkında açıklama yapıldı. Açıklamada şu sözlere yer verildi: “Mevsimsel değişikliklerle birlikte tüketici sağlığına yönelik dönemsel reklamlar ve bu minvalde olan, takviye edici gıdalar ve kozmetik ürünleri gibi doğrudan tüketicilerin kullanımına yönelik ürün reklamları da Kurul tarafından titizlikle takip edilmekte ve incelenmektedir. Bu kapsamda, olası faydaları hakkında tüketicileri yanıltan, kamu sağlığını bozucu nitelikte, mevzuata aykırı bulunan reklamlar hakkında idari yaptırımlar uygulanmaktadır.”

Önceki İçerik
Sonraki İçerik
İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM