Pazartesi, Mayıs 20, 2024

Fahrettin Altay-Narlıdere Metrosu açıldı

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in kenti demir ağlarla örme hedefi doğrultusunda raylı sistem yatırımlarına son 5 yılda büyük bir hız kazandıran Büyükşehir Belediyesi’nin 287 milyon euro yatırımla tamamladığı Fahrettin Altay-Narlıdere Metrosu görkemli bir törenle açıldı. “Unutmasınlar! Ben uzun mesafe koşucusuyum…” diyen ve Türkiye için çalışmaya devam edeceğini vurgulayan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in “Bugüne kadarki hattımız İzmir Büyükşehir Belediyesi’ydi. Bundan sonra sathımız, tüm vatandır” sözleri uzun süre alkışlandı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in göreve başladığında yüzde 12 seviyesinde olan, 287 milyon euroluk yatırımla Fahrettin Altay ile Narlıdere’yi lastik tekerlekli ulaşımı en aza indirerek kısaltacak Narlıdere Metrosu görkemli bir törenle açıldı. 100. Yıl Cumhuriyet Şehitlik istasyonundan ilk seferi İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ile eşi Neptün Soyer, milletvekilleri, ilçe belediye başkanları, belediye bürokratları, sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri yaptı. Başkan Soyer’in konuşması sıklıkla alkışlarla ve “İzmir Seninle Gurur Duyuyor” sloganlarıyla kesildi. Soyer’in konuşmasının ardından görevi süresince hayata geçirdiği öncü projelerde görev alan emekçiler alkışlarla sahneye çıktı.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, törende yaptığı konuşmada şunları söyledi:Çok renk, çok ses, çok nefes İzmir! Kurtuluşun ve kuruluşun şehri güzel İzmir! Bu tarihi günde, bu mübarek günde Narlıdere Metrosu’nu hep birlikte açmaya hazır mısınız? Demokrasiye, laikliğe ve Cumhuriyetimize olan bağlılığımızı yüksek sesle haykırmaya hazır mısınız?İzmir’den 40 alıp, 1 veren bu düzenin karşısında dimdik durmaya var mısınız?

Doğaya ve umudu çalınan tüm gençlerimize yapılan haksızlıkları yerle bir etmeye var mısınız?

Bugün, pandemiye, afetlere ve ekonomik krize rağmen İzmir aşkıyla birbirine kenetlenen 4 buçuk milyonun günüdür.

Bugün… “Aşkla İzmir” diyerek, refahı büyütenlerin… Gün doğmadan uyananların… Bu şehir için canla başla çalışanların günüdür.

Bugün, kur korumalı değil, emek korumalı hizmet anlayışıyla çalıştığımız 5 yılın, taçlandığı gündür.

Şehrimizin en yeni raylı sisteminin ışıl ışıl parladığı gündür bugün…

8 Nisan 2019’da sizlerin takdiriyle mazbatamı alırken bir söz vermiştim. İzmir için canla, başla, aşkla çalışacağım.

Hep birlikte İzmir için yüreğimizi ortaya koyduk.Koşullar ne kadar zor olursa olsun mazeret değil, icraat ürettik.Ve bugün alnımız ak, başımız dik diyoruz ki: “Söz verdik, yaptık!”

5 yıl önce, seçim beyannamemizde, 165 projemizi gerçekleştirmeyi vadetmiştim. Bu projeleri yüzde 87’lik bir oranda tamamlamış üzerine bir de 15 proje eklemiş ve bu oranı Türkiye’de gerçekleştirmiş tek belediye başkanı olmaktan büyük gurur duyuyorum.

5 yılda İzmir’in 50 yıllık kangren olmuş sorunlarını çözmeye çalıştık ve gelecek 50 yılını teminat altına aldık.

Cumhuriyetimizin 100. yılını tarihe nakşettiğimiz 9 Eylül kutlamaları ve İkinci Yüzyılın İktisat Kongresiyle taçlandırdık.

Uluslararası alanda sahip olduğumuz itibar ve İzmir duruşuyla, 5 yılda uluslararası finans kuruluşlarından en fazla finansman getiren Belediye olduk. Ya bir yol bulduk… Ya da bir yol açtık!

Dayanışmayla… Daima çok renk. Daima çok ses. Daima çok nefesle hep öncü olduk. İzmir’i bilenler bilir… Bu şehirde Ulaştırma Bakanlığına ait tek bir “U” harfi yok.Onun yerine, kendi metro hattını, sadece kendi imkanlarıyla yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi vardır.Biz, Türkiye’de son beş yılda raylı sistemlere bütçesinden en büyük oranı ayıran belediyeyiz. Sadece 5 yıllık görev sürem boyunca İzmir’de 952 milyon Euroluk raylı sistem yatırımı yaptık, yani bugünkü rayiçle 31 milyar lira. Peki bu 5 yılda merkezi hükümetin İzmir’e layık gördüğü raylı sistem yatırımı ne kadar biliyor musunuz? Yalnızca ama yalnızca 3 bin lira. Oyuncağını alamazsınız…Biz o metro Buca’ya gelecek dedik. Getiriyoruz.

9 Ocak’ta Buca’da, “dev köstebek” denilen tünel sondaj makinelerini toprağın altına indirdik… İzmir tarihinin en büyük raylı sistem projesi olan, günde 400 bin yolcu taşıyacak Buca Metromuzun yapımı son sürat devam ediyor. Finansmanı döviz olarak hazır duruyor, yapılması önünde hiçbir engel kalmadı, ama elbette takipçisi olacağız.


“Narlıdere Metromuzu büyük bir coşkuyla başlatıyoruz”

Günde 100 bin İzmirli’ye hizmet veren Çiğli Tramvayı’nı, 27 Ocak’ta açtık. Ve bugün… günde 170 bin İzmirliyi taşıyacak Narlıdere Metromuzu büyük bir coşkuyla başlatıyoruz. Metromuz 15 Nisan’a kadar tümüyle ücretsiz hizmet verecek.Bir önceki dönemden yüzde 12 düzeyinde devraldığımız bu hattımızı, görev sürem içerisinde tamamlamanın gururunu yaşıyorum.

Bu dev raylı sistem yatırımımızın her bir katresinde, her metresinde, her adımında sarayın oyunları değil, halkın alın teri var.Narlıdere Metrosu’nun temelinde hırsızlık yok. Dürüstlük ve cesaret var.Bizim yatırımlarımızın özünde insan kayırmacılık, rantçılık yok.Birlik var, beraberlik var. 287 milyon Euro’luk bir yatırımla hayat bulan İzmir’in en yeni metrosu, Cumhuriyetimizin 100. yaşına armağan olsun!

Hiç kimseye müdana etmeden, boyun eğmeden… 7 gün 24 saat İzmir’e hizmet ederek günü kurtaran, popülist çözümlere değil, bu şehrin geleceğini inşa eden doğru işlere odaklandım.İstedim ki bir kere yapalım, tam yapalım. İstedim ki bu kenti, altından başlayarak yeniden inşa edelim. 50 senedir yaşanan sorunları tarihe gömelim. Elbette eksiklerimiz oldu. Ama 5 yıldır yaptığımız işleri burada anlatmaya zamanımız yetmez. Size sadece Türkiye’deki ilklerimizi, enlerimizi ve teklerimizi anlatacağım. Ayinesi iştir kişinin lafa bakılmaz!Türkiye’de son beş yılda filosuna en çok yeni otobüs dahil eden belediyeyiz. 692 yeni otobüs satın aldık.

Türkiye’de ilk kez İZTAŞIT projesini hayata geçirdik. İzmir’in en ücra noktalarındaki vatandaşlarımızı en konforlu ulaşıma kavuşturduk. Kooperatif temelli bu projeyle dolmuşçuları tek çatı altında buluşturduk, Türkiye’ye örnek olduk.Göreve gelir gelmez Deprem Daire Başkanlığı’nı kurduk.


DJ Ersin Şov ve Haluk Levent konseri

Açılış heyecanının ardından coşku Balçova’da devam edecek. Günlük 170 bin yolcunun taşınmasının hedeflendiği Narlıdere Metrosu’nun açılışı DJ Ersin Şov ve hemen ardından sevilen sanatçı Haluk Levent’in konseriyle coşku tavan yapacak.    


7 istasyondan oluşuyor

Evka-3’ten başlayıp Fahrettin Altay’da sona eren mevcut hattın devamı olacak hat üzerinde sırasıyla; Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi, Narlıdere, Şehitlik ve Kaymakamlık istasyonları yer alıyor. Son durak olan Kaymakamlık istasyonu, 15 Mart’ta açılacak. 


İzmir Hafif Raylı Sistemi 4. Aşama F. Altay-Narlıdere Kaymakamlık Arası Yapım İşi; 4 Haziran 2018’de, 252 milyon Euro sözleşme bedeli ile yüklenici firmaya teslim edildi.  Bu bedel, keşif artışları ile 287 milyon Euro’yu buldu. İzmir’in kuzeyindeki Bornova ilçesi ile güneyindeki Narlıdere ilçesi arasında toplam 27 kilometrelik kesintisiz raylı ulaşım hizmeti sağlanacak. İzmirliler, güvenli, konforlu, çevreci ve ekonomik raylı ulaşım olanağına kavuşacak; ayrıca vakitten kazanacak. Bir uçtan biniş yapan yolcu, diğer uca 45 dakikada ulaşacak. İki uç arasında karayolu uzunluğu ise yaklaşık 47 kilometreyi buluyor. Bu güzergâh, motorlu taşıtlarla özellikle trafiğin yoğun olduğu zaman dilimlerinde 1,5-2 saatte alınabiliyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM