Türkiye’nin yapay zeka alanındaki gelişiminin hızla ivme kazandığını altını çizen Ekmob CTO’su Hakan Bıyıklıoğlu, yapay zekanın Türkiye’nin teknoloji ve inovasyon alanındaki uluslararası rekabet gücünü artırmak için büyük bir fırsat sunduğunu belirtti.
Türkiye’nin teknolojiyi en etkin şekilde kullanan ülkeler arasında yer aldığını altını belirten Bıyıklıoğlu, “Bankacılık, e-ticaret, lojistik gibi birçok alanda bu başarıyı görmek mümkün. Yapay zeka da günümüzde kullandığımız birçok teknoloji aracına entegre edilerek aktif olarak kullanılmaya başlandı. Türkiye’deki birçok girişim, ürünlerini yapay zeka ile entegre ederek veya doğrudan yapay zeka odaklı iş modelleri geliştirerek bu alanda ilerliyor. Türkiye, Uluslararası Yapay Zeka Endeksi’nde 160 ülke arasında 47’nci sırada yer alıyor. Bu durum, Türkiye’nin yapay zeka alanında AR-GE faaliyetlerini, yenilikçi projeleri destekleyerek ve nitelikli uzmanları yetiştirerek daha da geliştirebileceğini gösteriyor” dedi.
“Yapay zeka, satış süreçlerini otomatikleştirmeyle öne çıkıyor”
Ekmob’un yapay zekayı SFA uygulamasında nasıl kullanıldığına dair bilgiler de veren Bıyıklıoğlu, şöyle devam etti: Uyum sağlayamayan firmalar için hayat çok daha zor hale gelecek. Yapay zeka, satış alanında adeta devrim yaratıyor. Yapay zeka destekli satış araçları, satış temsilcilerine müşteri etkileşimlerinde derinlemesine rehberlik ederek daha kişiselleştirilmiş ilişkiler geliştirmelerine olanak tanıyor. Aynı zamanda, yapay zeka satış süreçlerini otomatikleştirme yeteneğiyle öne çıkıyor. Bu sayede iş yükü azalırken verimlilik artıyor ve satış ekipleri kritik görevlere daha fazla odaklanabilir. Bu da şirketlerin daha fazla satış yapmasını ve müşteri memnuniyetini artırmasına uygun zemini hazırlamış oluyor. Bu şirketlere hem avantaj hem de dezavantaj getiriyor. Teknolojiye uyum sağlayan ve gerekliliklerini yerine getiren firmalar pazar paylarını korumak ve arttırmak yolunda avantaj sağlarken, uyum sağlayamayan firmalar için hayat çok daha zor hale gelecek.”