Profesyonel Otel Yöneticileri Derneği (POYD) Bodrum Temsilcisi ve Bodrium Hotel & SPA Genel Müdürü Yiğit Girgin, Kartalkaya’da yaşanan elim yangın faciası sonucunda gündemde yer alan konaklama tesislerindeki güvenlik önlemleri ve denetimlerin artırılması gerektiğine dikkat çekti. Turizm işletmelerinin insanların mal ve can güvenliği konusunda önemli sorumluluklar üstlendiğini dile getiren Girgin, sadece yangını değil her ihtimali düşünmek gerektiğini önemle vurguladı.
Yangında yaşanan kayıplar için başsağlığı dileyen ve çok üzgün olduğunu kaydeden Girgin, “Gerekli önlemleri alarak yaşanabilecek en ufak ihtimallere ve her türlü olumsuzluğa da hazır olmamız gerektiğini vurgulamak istiyorum. Yangın mevzuatıyla ilgili yapılması gerekenler, kanunda açıkça belirtilen unsurlarla çizili birim başına alınması gereken önlemler, mutfak ve odalarda alınması gereken önlemler, otomatik yangın sistemi, otomatik sulamada metrekareye göre değişen birçok unsur var. Her ne olursa olsun, bu tür bir olayda ilk olarak işletmeler sorumludur. Başka insanların güvenliğini almak, zarar görebilirliklerini engelleme sorumluluğu dışarından bir başkasına teslim edilemeyecek kadar önemli bir sorumluluk. Biz işletmeciler, yöneticiler, gerekli sorumlulukları alıp gerekli hazırlıkları yapıp, hizmet unsurunu en pürüzsüz şekilde vermekle görevliyiz” diye konuştu.
“Mutfak bacalarının sık temizlenmesi önemli”
Her departmanda alınacak farklı önlemler olduğunu hatırlatan Girgin, “Kartalkaya’daki yangının mutfakta başladığı söyleniliyor. Özellikle yoğun çalışan mutfak bacalarının sık ve sıkı şekilde temizlenmesi bu tür riskleri önleme anlamında çok önemli. Burada temizlik eksik veya uzun süre yapılmadığı takdirde, bacada biriken yağ ve gıda unsurları, gaz yağı etkisi yaparcasına alev alıp müdahalesi zor bir duruma geliyor. Yetkili firmalarca ve uygun yağ çözücü kimyasallarla mutfak bacaları, davlumbazları ve şömine bacaları sıkça temizlenmeli ve kayıt altına alınmalı. Profesyonel otel yöneticileri olarak, çalıştığımız otellerin hepsi yüksek sayıda oda kapasitesine sahip, büyük alanlarda hizmet veren otellerdir. Bu kalitenin korunabilmesi adına, bu büyüklükteki otellerin kendi kalite departmanları, iş geliştirme departmanları, iş sağlığı ve güvenliği firmalarıyla ciddi çalışmalar gerçekleştirmekte, gerek misafir güvenliği, sıhhati, gerekse çalışan sağlığı açısından tüm çalışmalar otellerin kendi iç prosedürleri olarak yapılıyor ve tüm kayıtları da tutuluyor” ifadesini kullandı.
“Tüm teknik şartların denetimini sağlıyoruz”
Girgin sözlerine şöyle devam etti: “Özellikle yurt dışı tur operatörlerinin yaptığı bağımsız ve anlık denetimlerden geçemediğiniz takdirde otellerin yurtdışı satışı mümkün değil. Ayrıca, pandemi süreciyle birlikte sektörümüze getirilen ve uyulması kesin olarak şart olan kriterler içerisinde sadece sağlık değil afetler, acil durumları da içeren tüm teknik detaylar yer alıyor ve kontrolleri periyodik olarak yapılıyor. Bodrium Hotel olarak yapmış olduğumuz teknik altyapı iyileştirme çalışmaları noktasında 2024 yılının son çeyreğinde tüm makine bakımlarımızı yaparak, düzenli olarak kayıtları tutulan yangın alarm sistemi tamamen yenilenmiş, odalardaki dedektörlere kadar sıfırlanmış merkezi bir sistemle misafirlerimize hizmet vermeye devam ediyoruz. Bunun yanı sıra; misafirlerimize hizmet ürettiğimiz diğer alanlarımızda devam eden kontrollerimiz sayesinde, gereken tüm teknik şartların yerine getirilmiş olduğunu da tekrar tekrar denetimini sağlıyoruz. Tüm bunları kanuni zorunluluklardan öte misafir ve personel sağlığı açısından yapmaya da devam ediyoruz.”