Turizm Restoran Yatırımcıları ve Gastronomi İşletmeleri Derneği (TURYİD), turizm ve yeme-içme sektörü için son günlerde gündemde yer alan ‘servis ücretinin kaldırılacağı’ yönündeki iddialara ilişkin yazılı açıklamada bulundu. TURYİD tarafından yapılan açıklamada, kredi kartıyla gönüllü bahşiş sistemi hayata geçmeden servis ücreti tartışması sağlıklı yürütülemeyeceği ifade edildi.
Kredi kartı üzerinden, tamamen gönüllülük esasına dayalı bahşiş sisteminin devreye girmesi hâlinde servis ücretinin doğal olarak popülaritesini yitirmesi ve gündemden düşmesinin beklenen bir süreç olduğu aktarılan açıklamada, “Bu durumda servis ücreti, yalnızca kurumların sundukları hizmetler karşılığında faturaya ekledikleri, hizmeti alan ile hizmeti veren arasında uzun yıllardır yerleşmiş mutabakata dayanan bir model olarak varlığını sürdürecek” denildi.
“Ortak kurullar oluşturulmalı”
TURYİD tarafından yapılan açıklamada konuya ilişkin, “Tüketicilerin daha açık ve güçlü bir şekilde bilgilendirilmesi, gönüllülük esasına dayalı bahşiş ödemesinde, kredi kartı ile tahsilatına izin verilmesi, yüzdelik gelirlerin çalışanlara dağıtımında kullanılan yönetmelik ekindeki demode ve adil olmayan dağıtım anahtarının revize edilmesi, dağıtım anahtarı konusunda çalışanların söz sahibi olacağı ve işveren temsilinin de yer alacağı ortak kurulların oluşturulması” önerilerine yer verildi.
Kredi kartı üzerinde, tamamen gönüllülük esasına dayalı bahşiş sisteminin çok kısa zaman içerinde kanun ile yasallaşacağına inandıklarını belirten TURYİD, açıklamasında şu ifadeleri kullandı: “Bu konuda Hazine ve Maliye Bakanlığı, Turizm Bakanlığı ve Çalışma Bakanlığı ile birlikte Gelir idaresi Genel Müdürlüğü ile koordine olarak çalışmalarımız devam ediyor. Gönüllü bahşiş sisteminin devreye girmesi sonrasında ise servis ücretinin uygulama alanının oldukça daralacağını öngörüyoruz. Böylece Ticaret Bakanlığı üzerinde yoğunlaşan tüketici haklarına yönelik taleplerin gündem dışı kalacağına inanıyoruz.”
