Uluslararası Enerji Ajansı (IEA), Hürmüz Boğazı’nda geçişlerin yeniden başlamasının ardından Birleşik Arap Emirlikleri’nin (BAE) petrol ve petrol ürünleri ihracatında toparlanma yaşandığını açıkladı. Buna göre BAE’nin günlük ihracatı 4,3 milyon varil seviyesine ulaşarak, İran savaşı öncesindeki hacmin yaklaşık yüzde 85’ine geri döndü.
Bölgedeki normalleşme sinyalleri doğal gaz tarafında da dikkat çekti. Katar Başbakanı Şeyh Muhammed bin Abdülrahman Al Sani, zarar görmeyen tesislerde sıvılaştırılmış doğal gaz (LNG) üretiminin birkaç hafta içinde yeniden eski seviyelerine çıkarılabileceğini söyledi.
Al Sani, sürece ilişkin değerlendirmesinde, “Ekiplerimiz birkaç haftadır harekete geçirilmiş durumda. QatarEnergy, boğazdaki durumun tamamen normale dönmesiyle birlikte faaliyetlerin yeniden eski düzenine kavuşması için hazırlıklarını sürdürüyor” ifadelerini kullandı.
