Cuma, Eylül 20, 2024

Ev ve mutfak eşyaları sektörü ihracatı 1,5 milyar $’ı aştı

Ev ve Mutfak Eşyaları Sanayicileri ve İhracatçıları Derneği (EVSİD), Ocak-Haziran dönemi ihracat rakamlarını açıkladı. Haziran ayı ihracat verilerine göre, ev ve mutfak eşyaları sektörünün ihracatı geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 5,2 düşerek 1,52 milyar dolar olarak gerçekleşti. Ev ve Mutfak Eşyaları sektörünün ana ihracat kalemleri olan metal mutfak eşyaları ve plastik ürünlerde hem değer hem de birim ihracatında düşüş yaşanırken, elektrikli küçük mutfak eşyalarında hafif bir artış görüldü. Cam sofra ve mutfak eşyalarında yüzde 9, seramik sofra ve mutfak eşyalarında ise yüzde 20’ye yakın düşüş yaşandı.

Sektördeki en büyük sorunun paslanmaz çelikteki anti-damping soruşturmasının başlatılması olduğuna dikkat çeken Özger, “Paslanmaz çelik ham maddesi kullanan üretici ihracatçılar olarak bu soruşturmanın ivedilikle kapatılması için gerekli başvuruları yapacağız. Bu kabul edilebilir bir şey değil. Üretimi olmayan bir ham maddenin anti-dampingi olmaz, ek vergisi hiç olmaz. Biz ek vergiyle zaten on yıldır mücadele ediyoruz. Bu mücadelemize durmadan, yılmadan devam edeceğiz” ifadelerini kullandı.


“Ek vergiyle on yıldır mücadele ediyoruz”

Özger, sektörün karşılaştığı zorluklara değinerek, ham madde üzerindeki ek vergilerin kaldırılması ve anti-damping soruşturmasının sonlandırılması için çalışmalar yürütüldüğünü vurguladı. Sektörün en büyük sorunlarından biri olarak çelik ham maddesi üzerindeki Posco Assan TST tarafından yapılan başvuru sonucu açılan anti-damping soruşturmasına dikkat çeken Özger, “Bu soruşturmanın ivedilikle kapatılması gerekiyor. Üretimi olmayan bir ham maddenin anti-dampingi olamaz. Ek vergiyle on yıldır mücadele ediyoruz ve bu mücadelemiz devam edecek” diye konuştu.


İhracatın yeniden artışa geçmesi hedefleniyor

İhracat hedeflerini en az 2023 seviyelerinde kapatmak istediklerini vurgulayan Özger, “Bu amaçla heyetler ve fuarlar aracılığıyla çeşitli girişimlerde bulunuyoruz” dedi. EVSİD’in; Panama, Avustralya, Çin, Malezya ve Özbekistan’da fuar ve heyet çalışmaları düzenleyeceğini belirten Özger, bu etkinlikler aracılığıyla uluslararası satın almacılarla ilişkileri güçlendirerek ihracata katkı sağlamayı hedeflediklerini söyledi. Özger, yılın ikinci yarısında ihracatın toparlanarak 2023 yılı ihracatının üzerine çıkmasını beklediklerini belirtti. Sektörün yaşadığı zorluklara rağmen, alınacak önlemler ve yürütülen çalışmalarla ihracatın yeniden artışa geçmesi hedefleniyor.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM