Cuma, Eylül 20, 2024

Cevdet Yılmaz: Mobil cüzdan uygulamasını devreye alıyoruz

Cevdet Yılmaz

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, e-Devlet Kapısı’nın 1 Ağustos 2024 itibarıyla 66 milyonu aşan kullanıcı sayısına ulaştığını söyledi 

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi’nde gerçekleştirilen ’Dijital Türkiye ve Bürokrasinin Azaltılması Toplantısı’na katıldı. Toplantıda konuşan Yılmaz, ulusal veri sözlüğü, veri ihtiyaç envanteri, bütünleşik hizmet tasarımı, memnuniyet anketi gibi pek çok alanda çalışmalarının başlatıldığını söyleyerek,  yapay zekâ ve büyük veri ile ilgili kararların da bu süreçte hayata geçirildiğini vurguladı. 

e-Devlet Kapısı’nın mevcut ilerleme durumu hakkında konuşan Yılmaz, “e-Devlet Kapısı, 1 Ağustos 2024 itibarıyla 66 milyonu aşan kullanıcı sayısına ulaştı. Şu anda e-Devlet Kapısı’na giriş yapabilmek için 15 yaşını doldurmuş olmak gerekiyor.  66 milyon kullanıcı ile Türkiye’de 15 yaş üstü nüfusun yüzde 96’sı bugün e-Devlet Kapısı kullanıcısıdır. Artık çok ilerleme kaydedilmeyecek çünkü yetişkin nüfusun neredeyse tamamı kapsanmış durumda.  Bu rakam, ülkemizde dijital okur yazarlığın yükselişte olduğunu göstermektedir. Türkiye e-Devlet Kapısı sadece niceliksel bir büyüme ile değil niteliksel gelişimi ile de gurur kaynağımız olmaya devam etmektedir” dedi. 


Hayata geçirilen yeni e-Devlet hizmetleri 

Vatandaşın daha hızlı ve kaliteli hizmet alması için e-Devlet kapısında hayata geçirilen hizmetlere ilişkin kısa bilgiler veren Yılmaz, “Son dönemde yaptıklarımız; müze kart entegrasyonu, mobil kaza tutanağı 20 Mayıs’ta hizmete girdi ve şimdiden 59 bin kişi kullandı.Ayrıca, e-Devlet Kapısı kullanıcıları; kira kontratlarını yıl sonuna kadar e-Devlet Kapısı üzerinden yapabilecekler. ‘Özel sigortalarım’ bütünleşik hizmetinin kademeli olarak geliştirilmesi ile kullanıcılar tüm poliçe bilgilerine tek nokta üzerinden erişim sağlayabilecek ve işlemlerini gerçekleştirebilecekler. Mobil cüzdan uygulamasını devreye alıyoruz. Kullanıcılar internetin olmadığı ortamda da dijital cüzdanlarına aktardıkları verileri kamu hizmetlerinden faydalanırken kullanabilir duruma geleceklerdir. Yakın dönemde yürütülen çalışmalardan biri de belediye hizmetlerinin kategorize edilmesi ve yaygınlaştırılması olmuştur. Söz konusu çalışma ile yerel yönetimlerin dijital hizmetlerine standart getirilmiş ve belediye hizmetlerinin 12 kategori altında sunulması sağlanmıştır. Bugün e-Devlet Kapısı’nda 494 belediyeye ait 3 bin 981 dijital hizmet sunuluyor. Ayrıca mevcut hizmetlerde aksaklıkları gideriyor, hizmet kalitesini arttırıcı çalışmalar yapıyoruz. Yüksek öğretimde de kategorizasyon yapıyoruz”dedi. 


“Türkiye ilk 10 ülke arasında”

2024 yılı Avrupa Komisyonu e-Devlet Kıyaslama Raporu’nu toplantıda sunan Yılmaz, rapora ilişkin şu değerlendirmelerde bulundu: “Türkiye 83 puanla AB ortalamasının üzerinde bir puan alarak 37 ülke arasında 10’uncu sırada yer aldı. AB üyesi olmayan ülkeler arasında en iyi lider ülkelerden biri olarak tanımlanmaktayız. Ülkemiz, kullanıcı desteği, dijital posta, temel veri kaynakları ve sınır ötesi kullanıcı desteği alt başlıklarında 100 tam puan alarak 1’inci sırada yer alan ülkelerden biri olmuştur. Raporda Türkiye, kullanıcı odaklılık başlığında 99,6 puan ile 2’nci sırada, şeffaflık başlığında 82 puan ile 5’inci sırada, anahtar kolaylaştırıcılar başlığında 95 puan ile 4’üncü sırada bulunuyor. Türkiye tüm bu başlıklarda AB ortalaması üzerinde bir başarı göstermiştir. Raporda ayrıca sağlık, taşınma, ulaşım ve adalet kategorilerinde Türkiye ilk 10 ülke arasında yer alıyor.”


“e- Devlet’e giriş sayısında yüzde 329 artış yaşandı”

 e-Devlet Kapısında yer alan 8 binden fazla hizmet kullanımının yüzde 12’sini bütünleşik hizmetlerin oluşturduğunu ifade eden Cevdet Yılmaz, “Cumhurbaşkanlığı Dijital Dönüşüm Ofisinin kurulmasıyla birlikte e-Devlet Kapısının 2018 yılından sonra yakaladığı ivme takdire şayandır. 2018-2024 yılları arasında e-Devlet Kapısında yürütülen çalışmalar dikkate alındığında; entegre kurum sayısında yüzde 114  sunulan hizmet sayısında yüzde 101,  kullanıcı sayısında yüzde 60, giriş sayısında ise yüzde 329 artış yaşanmıştır  Elbette bu başarı kurumlarımızın özverili ve vatandaş odaklı hizmet sunum yaklaşımının bir yansımasıdır” diye ekledi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM