Hazine ve Maliye Bakanı Mehmet Şimşek, gazetecilere yaptığı açıklamada tüm vergi denetim işlemlerinin elektronik ortama taşınacağını söyledi. Dijitalleşen dünyayla birlikte vergi takiplerinin de hızlı ve eksiksiz yürütülebilmesi için portallar aracılığıyla mükelleflerin beyanları, yaptıkları işlemlerin detayları sesli ve görüntülü olarak kaydedilecek.
Bakan Şimşek, bu doğrultudaki çalışmaları hakkında, “Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı tarafından yürütülecek denetim faaliyetlerinde Bakanlığımız tarafından oluşturulan elektronik sistem araçlarının kullanılabilmesine imkan tanıyan düzenleme sayesinde kamusal denetim süreçlerinin köklü ve dijital bir dönüşüm geçirmesi hedefleniyor” dedi.
Zaman ve maliyet kolaylığı sağlayacak
Şimşek, bakanlık tarafından gerekli sistemlerin oluşturulduğunu söyleyerek, “Böylece vergi inceleme süreçleri elektronik ortama taşınacak, sesli ve görüntülü iletişimle tutanakların alınmasına kadar tüm süreç bu ortamda yürütülecek. Bu da mükelleflerimiz için zaman ve maliyet bakımından önemli kolaylık sağlayacak.” ifadesini kullandı.
Dijitalleşme tüm hizmetlere yayılacak
Yeni düzene uygun olarak dijitalleşme işlemlerinin devam edeceğini belirten Bakan Şimşek, bu tarz kamusal hizmetlerde daha çok mükellef ile Bakanlık personelinin fiziksel olarak bir araya geldiğini, tutanakların kağıt ortamında düzenlendiğini anımsatarak, “Gerçekleştirilen dönüşümle beraber tüm süreçler, sadece incelemeler değil diğer hizmetler de elektronik ortamda gerçekleştirilecek.” açıklamasında bulundu.