Pazartesi, Aralık 9, 2024

TİHCAD, ilk şubesini İzmir’de açtı

İzmir’in ihracatta coğrafi konumu ve üretim gücüyle önemli bir noktada olduğunu aktaran Aydın, hedeflerinin  İzmir’den gelinlik ihracatını artırmak olduğunu söyledi

Merkezi İstanbul’da olan ve Tekstil ihracatçısı üreticileri ve sektör çalışanlarını aynı çatı altında buluşturan Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği (TİHCAD),  ilk şubesini  sektörün önemli üretim ve ihracat üstlerinden biri  olan İzmir’de açtı.  Törende konuşan TİHCAD Başkanı Ergin Aydın, Tekstil İhracatçıları ve Çalışanları Derneği’nin kurulduğu günden itibaren  tekstil sektöründe sürdürülebilir bir gelecek inşaa etmek,  ihracata  ivme kazandırmak, çalışanların mesleki anlamda gelişmesine katkı sağlamak için çalıştıklarını vurguladı. İzmir’in ihracatta coğrafi konumu ve üretim gücüyle önemli bir noktada olduğunu aktaran Aydın, “Türkiye’nin gelinlik üretiminin yüzde 70’ine yakını burada üretiliyor.  Bu nedenle hedefimiz  İzmir’den gelinlik ihracatını artırmak. Rusya ve Amerika ile bu konuda görüşmeler yapıyoruz. Rusya Türkiye’den gelinlik, abiye ve ev tekstili gibi ürünlere oldukça talep gösteriyor”  dedi.


“Ege Bölgesi’ne yatırımcı çekmek için katkı sağlayacağız”

Dernek olarak ilk şubenin Ege Bölgesi’nde açılmasının bir çok nedeni olduğunu söyleyen Aydın, “Bölgede üretim yapan ihracatçı firmalar Türkiye ihracatında önemli bir paya sahip. Ege Bölgesi’ndeki hazır giyim ve konfeksiyon üreticileri 2023 Ocak-Ağustos ayları arasında 939, 740 milyon dolar, tekstil ve  ham maddeleri kategorisinde 235,486 milyon dolar Türkiye ihracatına katkıda bulundular. Bizim burada şube açma amaçlarımızdan biri, bu ihracat başarısına katkı sağlamak. Yabancı yatırımcılar zaman zaman TİHCAD’dan yönlendirme istiyor. Almanya başta olmak üzere fabrika kurmak ve üretim yapmak için danışan firmalar oluyor. Daha önce bir Alman firmasını İzmir’e yönlendirdik. Seferihisar bölgesini yatırım için uygun gördüler. Ege Bölgesi’ne yatırımcı çekmek için de katkı sağlamaya çalışacağız” diye konuştu.  


“İzmirli üreticilerin dünyadan aldığı payı artırmayı istiyoruz”

İzmir’den 40 ülkeye gelinlik ihracatı yapılırken dünya gelinlik sektöründen alınan payın yalnızca yüzde 4 olduğunu söyleyen Aydın,  “Amerika pazarında koleksiyonlarımızı sunarken buradan gelinlikçilerin de koleksiyonlarını sergilemek istiyoruz. İzmirli üreticilerin tasarım ve üretim gücüyle dünyadan aldığımız payı artırmak için el birliği ile çalışacağız. Bir yandan da Rusya pazarına yönelik ihracatı artırmayı amaçlıyoruz. Rusya’dan TİHCAD olarak davet aldık. Şu anda Rusya’da ciddi tekstil ihtiyacı bulunuyor.  Çok yakında St. Peterburg’da yine üretici ve ihracatçı firmaların katılımıyla mağaza açmaya hazırlanıyoruz. Görüşmeler sırasında ev tekstil ürünlerine talep oluyor. Ege Bölgesi ev tekstili konusunda çok önemli üreticilere sahip Rusya’dan gelen talepleri bölgedeki ev tekstili üreticilerine yönlendireceğiz” dedi.


“Egeli ihracatçıya Amerika pazarında yeni kapılar açacağız”

Amerika’ya ihracatı artırmak amacıyla Los Angles’te show room açtıklarının bilgisini veren Aydın, “Ege Bölgesi’nin tekstil ihracatı hedefi 2023 yılında 1,6 milyar dolar. Sektörümüzün Amerika pazarından aldığı payı artırabilmek için bir süredir araştırma içindeydik.  TİHCAD’ın girişimleriyle üyemiz olan hazır giyimcilerden oluşan  bir grupla bu yaz  Los Angles’te  Fashion Distcrict’de 210 metrekare bir alan kiraladık. Amerika pazarını uzaktan kovalamak yerine orada sektörün kalbinde olmanın doğru olacağını düşündük.  Bu showroom da dokuma, örme, triko, denim ihracatçısı olan firmalar birbirini tamamlayan bir koleksiyon oluşturarak mağaza konseptiyle ürünlerimizi sergileyeceğiz. Eylül ayında Los Angles mağazamızı açtık. Ekim ayı itibariyle tam anlamıyla faaliyete geçmiş olacak. ABD’li alım heyetlerini burada ağırlayarak  koleksiyonlarımızı, fiziki numelerle ya da VR gözlük aracılığıyla dijital olarak tanıtmayı hedefliyoruz” ifadesine yer verdi.


“Herkesin fayda sağlayabileceği bir platformda buluşmayı hedefliyoruz”

Amacımız derneğin bütün faaliyetlerini oldukça çok kişiye duyurmak olduğunu söyleyen TİHCAD Ege Şubesinin temsilciliği Aysun Adsoy, “Dirsek temasımızı maksimum seviyede tutup, gerçekten herkesin fayda sağlayabileceği bir platformda buluşmalarını sağlamak istiyoruz.  Çünkü ne kadar birbirimize destek olursak ve ne kadar fayda sağlayabilecek alanlarda bizlerde faaliyet göstersek, o kadar ülkenin de değeri artacak ve  ekonomide katkımız olacak. Amacımız sadece yeni pazarlar yaratmak ya da katma değerli ürün üretmek değil, dijitalleşmeyle ve sürdürülebilirlikle ilgili, eğitimlede öne çıkmak” dedi.

İLGİLİ HABERLER

GÜNDEM